Camera tegen vuilstorters

Steff Nouws

Gemeenteraadslid Jan Suykerbuyk stond de voorbije gemeenteraad stil bij het sluikafval dat voortdurend achtergelaten wordt in de omgeving van de parochiezaal van de Statie.

"De voorbije weken werd daar bijna dagelijks allerlei afval achtergelaten. Een crosstrainer, tassen, kinderwagens... Sommige lieden schamen zich echt nergens voor", weet Suykerbuyk. Hij vroeg het college om tussen parochiezaal en kledingcontainers opnieuw een camera te hangen, om vuilstorters aan te wijzen maar vooral af te schrikken. Het college erkende de situatie en zei dat de tijdelijke camera er wel degelijk komt.

Nieuws uit Essen

Essen herdenkt het einde van vier jaar bezetting tijdens WOII

80 jaar geleden werd Essen van de gruwel van WOII bevrijd door de Britten en Canadezen. Om dit te herdenken organiseert Gemeente Essen van 17 tot en met 20 oktober een bevrijdingsweekend op het domein van de Paters Redemptoristen. De eerste ‘bevrijdings’-activiteit vond nu al plaats op 16 juni in de vorm van een bevrijdingswandeling door Horendonk. De aanwezigen kregen een primeur en konden als eerste proeven van het speciale bevrijdingsbier.

Gemeente Essen krijgt 40.000 euro subsidie voor onderzoek herbestemming kerk Statie

Provincie Antwerpen selecteerde Gemeente Essen als één van de vier nieuwe dossiers voor onderzoek naar herbestemming van kerken. De gemeente past zelf de extra kosten bij zodat onderzocht kan worden welke nieuwe functies in de Sint-Antonius van Paduakerk in Essen-Statie zouden passen.

Sportkampioenenhuldiging 2023-2024

Dit jaar mochten we 24 individuele sporters 8 sportploegen en 2 duo sportteams, in totaal 132 sportkampioenen huldigen. Er werd ook een speciale prijs uitgereikt, de Brozen Niké, dit is een prijs van sportverdienste en werd uitgereikt aan Tom Meeusen voor zijn fantastische sportcarrière.