Eerste huwelijken in Sorghvliet

Publicatiedatum

Auteur

Clement Wuyts

Deel dit artikel

Inwoners van Sint-Katelijne-Waver kunnen sinds kort kasteeldomein Sorghvliet kiezen als locatie voor hun huwelijk. Via een participatieronde koos het gemeentebestuur voor dit domein als locatie voor buitenhuwelijken.

Een huwelijk is altijd een bijzondere gebeurtenis. Het burgerlijk huwelijk wordt altijd in de raadzaal of bij mooi weer in de tuin van het gemeentehuis voltrokken. Nu bestaat ook de mogelijkheid om het kasteeldomein Sorghvliet te kiezen als trouwlocatie (tweemaal per jaar).


Eerste echtpaar getrouwd in Zorgvliet: Wannes De Belder en Tiziana Van Doninck: Proficiat!

Om het huwen op deze plaats mogelijk te maken, moest het gemeentelijke reglement op huwelijksplechtigheden door de gemeenteraad worden aangepast.

Hiervoor sloot het gemeentebestuur een overeenkomst af met de eigenaars “Amanu-Invest” van het kasteeldomein. Op 17 augustus had waarnemend burgemeester Eric Janssens (cd&v) de eer om hier het allereerste paar in de echt te verbinden. “Ik heb al heel wat huwelijken mogen voltrekken”, vertelt de schepen. “Vroeger nog in de raadzaal van het oude gemeentehuis, daarna in de raadzaal en de tuin van het huidige gemeentehuis. Tijdens werkzaamheden in de raadzaal heb ik uitzonderlijk ook een huwelijk in het raadhuis van Onze-Lieve-Vrouw-Waver mogen voltrekken. Sorghvliet is dus de vijfde locatie waar ik zo’n plechtigheid mocht leiden. Het was toch wel een bijzondere ervaring, zeker ook omdat ik de bruidsparen persoonlijk ken. Dat is altijd leuk,” besluit Eric Janssens.

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Naschoolse opvang

Gisteren keurde de gemeenteraad het nieuwe subsidiereglement naschoolse opvang unaniem goed! De naschoolse opvang versterken is geen simpele, wel een heel belangrijke opdracht. Daarom geven we de scholen een financieel duwtje in de rug.

Opening Waver Dorp

Op zondag 10 mei werd het nieuwe Waverdorp officieel geopend door de burgemeester en de schepenen.
Er was veel volk en het was aangenaam vertoeven op het nieuwe dorpsplein.

De Belleman luidde het feest in en daarna volgden zoals gebruikelijk de officiële speechen.
Nadat het lint was doorgeknipt was het tijd voor het echte feest.
De aanwezigen konden genieten van gratis drank en een lekker stuk taart van een plaatselijke bakker.
De ambiance was goed en er werd zelfs een polonaise ingezet door de jeugdbewegingen en de mensen die wilden meedoen.

 

   

   

 

   

 

 

 



 

Elfde Valentijnsontbijt

Voor de elfde keer brachten de jongeren van cd&v Sint-Katelijne-Waver een heerlijk ontbijt bij meer dan 100 mensen aan huis.

Zaterdagnamiddag werden de ontbijten al gedeeltelijk klaar gemaakt



  
   
Tussen 8u en 11 u reden zeven chauffeurs door de gemeente om alle ontbijten te bezorgen.

Iedereen was tevreden en kon genieten van de verse pistolets met beleg.

Sommige hadden een fles Cava als extra