‘Een veilige & vlotte schoolbuurt: daar zorgen we samen voor’ – actie!

Geert Dedecker

Met de start van het schooljaar fietsen en wandelen weer heel wat scholieren terug naar school. We willen er samen voor zorgen dat onze kinderen en jongeren dat op een veilige manier kunnen doen. Voor ons is veiligheid één van de speerpunten. Met onze terug-naar-school campagne willen we iedereen attent maken op hun eigen weggedrag en een veilige schoolomgeving. Want voor een veilig schoolbegin zorgen we samen. Graag rollen we onze affichecampagne uit.

We doen dit onder het motto ‘Een veilige & vlotte schoolbuurt: daar zorgen we samen voor’!

We verdelen in alle schoolomgevingen onze affiches. Zo maken we iedereen mee bewust. Wil je nog een affiche, stuur een mail naar [email protected] en we bezorgen ze u graag.

Alle affiches zijn op de achterzijde voorzien van een wedstrijd. Inwoners die een affiche ophangen, kunnen hun adres registreren via onze website en maken zo kans op een bedankje.

Eind september loten we de winnaars uit en overhandigen graag enkele Veilig-in-het-verkeer-gadgets om veilig op de weg te gaan, met de fiets of te voet.

Naast de affichecampagne kan je ook deelnemen door op onze facebookpagina de affiche te liken en te delen op je eigen Facebook. Post een foto van je eigen kinderen of kleinkinderen die met de fiets of te voet naar school gaan in de reacties. Uit al deze deelnemers (likers, delers of wie een foto plaatste) loten we ook enkele winnaars uit.

Cd&v Wingene-Zwevezele zet al jaren in op de fiets als één van de vervoersmiddelen van de toekomst. We willen iedereen maximaal motiveren om zoveel mogelijk te kiezen voor alternatieven voor de auto: het is beter voor het milieu, voor de gezondheid en zorgt voor meer levenskwaliteit. Om mensen te motiveren om zich vaker te verplaatsen met de fiets of te voet is het ook belangrijk dat dit op een veilige manier kan.

Merci om onze actie te steunen.

Nieuws van Wingene

Schepen Hedwig Kerckhove zet wegens medische redenen stap terug, Stefaan Verhelle volgt op

Hedwig Kerckhove, schepen in Wingene van openbare werken, groenbeheer en -onderhoud, flankerend onderwijsbeleid, noord-zuid en land- en tuinbouw, liet afgelopen weekend zijn partij weten dat hij zijn schepenmandaat ter beschikking stelt van de partij wegens medische redenen. Hij wordt als schepen vervangen door gemeenteraadslid Stefaan Verhelle.

CD&V WZR en RKD lossen eerste nieuwe namen lokale verkiezingen

Op zondag 13 oktober vinden de lokale verkiezingen plaats. Cd&v Wingene-Zwevezele-Ruiselede en RKD trekken samen naar de kiezer met het oog op de fusie van beide gemeenten op 1 januari 2025. Burgemeester Lieven Huys stelt alvast enkele nieuwe kandidaten op de gezamenlijke lijst voor.

Lieven Huys: “We zijn al geruime tijd bezig met het schrijven van ons verkiezingsprogramma en het finetunen van onze kieslijst voor de lokale verkiezingen in oktober. Samen met burgemeester Greet De Roo uit Ruiselede wil ik, naar goede traditie, een evenwichtige lijst met sterke mensen die de stem van onze inwoners vertegenwoordigen in onze gemeenteraad. Die lijst zal bestaan uit bekende gezichten, maar we willen ook nieuwe mensen een plek geven. Ervaring en vernieuwing dus.”

Wingene Kiest / Zwevezele Kiest / Ruiselede Kiest

Doe mee en laat jouw stem horen over de toekomst van Zwevezele/Ruiselede/Wingene!