Dirk Abbeloos wordt lijstduwer van lokale cd&v-kieslijst

Pieter D'hauwer

Cd&v Dendermonde maakt volop werk van haar kieslijst in functie van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. De kieslijst zal bestaan uit een evenwichtige verdeling van nieuwe en ervaren kandidaten. Huidig schepen Dirk Abbeloos zal de lijst duwen, dat werd beslist op de jongste partijraad.

Cd&v Dendermonde voert sinds het afscheid van ereburgemeester Piet Buyse een grondige vernieuwingsoperatie door. Een vernieuwingsoperatie die zich niet enkel toont in de vertegenwoordigingen in de officiële politiek organen van de stad, maar ook in de lijstvorming wordt doorgetrokken.

“Onze partij heeft van vernieuwing haar handelsmerk gemaakt. Vernieuwing brengt verandering met zich mee en zorgt voor dynamiek, en dat zet zich om in de praktijk. De sfeer in onze partij zit zeer goed. We gaan niet naar de verkiezingen met een kieslijst die bestaat uit 35-individuele kandidaten maar met een hecht en gedreven team. En dat team zal Leen naar voor trekken als een echte spits en ik heb voor mezelf de keuze gemaakt om dat team naar voor te duwen. En zelfs te pushen als het moet. Op deze manier wil ik onze ploeg laten scoren! Ik ben dan ook tevreden dat de partijraad mijn voorkeurplaats heeft toegewezen”, verklaart Dirk Abbeloos.

“Eerst en vooral wil ik Dirk erkenning geven voor de keuze die hij maakt, een zeer moedige keuze. Want concreet wil dit zeggen dat Dirk niet op plaats 2 zal staan maar op plaats 35. Waardoor dit ons als partij ook extra mogelijkheden geeft om nieuwe mensen in te schuiven voor prominente plaatsen op onze lijst. Een keuze waar we Dirk als partij zeer dankbaar voor zijn, want het geeft ons vernieuwingsproject extra wind in de zeilen”, reageert cd&v-voorzitter Hendrik Verwaeren heugelijk.

“Dirk is sinds 2000 mijn compagnon de route, we zitten sindsdien samen in het schepencollege. Onze jarenlange bestuurservaring en kordate aanpak typeert ons beiden”, benadrukt lijsttrekker en burgemeester Leen Dierick. “De keuze van Dirk om lijstduwer te zijn, is zeer groepsgericht én zeer moedig. Onze lijst wordt op deze manier getrokken en geduwd door ervaren én ambitieuze mensen en zo krijgen nieuwe kandidaten meer kracht, meer visibiliteit en meer succes. Als lijsttrekker en lijstduwer omarmen we letterlijk en figuurlijk al onze kandidaten De groep verkiezen boven het individueel belang, Dirk toont hiermee nog maar eens hoe christen-democraten zijn. En daar ben ik als lijsttrekker trots op en dankbaar voor.

Cd&v Dendermonde legt de laatste hand aan de puzzel van de lijstvorming. Haar ambitie voor de gemeenteraadsverkiezing is duidelijk. Met een sterk lokaal verhaal op maat van onze stad Dendermonde en de deelgemeenten trekken we naar de kiezer. We willen de grootste partij blijven en de burgemeesterssjerp behouden.

Nieuws uit Dendermonde

Cd&v Dendermonde stelt 4 nieuwe kandidaten voor

Cd&v Dendermonde stelt vier nieuwe kandidaten voor in functie van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. Ondertussen staat de teller op 14 nieuwe gezichten in het team van burgemeester en cd&v-lijsttrekker Leen Dierick.

Grootste investering ooit door onze stad: Woonzorgcentrum De Cocon in Baasrode officieel geopend!

In 2014 kondigde ereschepen en gewezen OCMW-voorzitter Patrick Meulebroek officieel aan dat het verouderde woonzorgcentrum Sint-Vincentius in Baasrode zou worden vervangen door een nieuwbouw. Vandaag, 10 jaar later, wordt de grootste investering ooit in de geschiedenis van de stad officieel geopend. Het gloednieuwe woonzorgcentrum De Cocon zorgt voor een kwalitatieve, warme en innovatieve zorgervaring en telt 126 bedden!

Nele Cleemput en Dieter Mannaert kandidaat bij parlements- verkiezingen

CD&V-schepenen Nele Cleemput en Dieter Mannaert zullen beiden vanop de 10de plaats kandidaat zijn voor CD&V, respectievelijk bij de Vlaamse en federale verkiezingen van 9 juni 2024.