De digitale evolutie biedt talloze kansen. Toch is niet iedereen mee met deze technologische ontwikkelingen. Voor deze burgers is een opleidingsaanbod op maat nodig, ook over de gevaren van internetfraude, phishing enz.
Vanuit de stad wordt sterk geïnvesteerd in digitalisering en nieuwe digitale kanalen. Toch moeten de diensten ook fysiek bereikbaar blijven (bv. de stadswinkel) en moet de essentiële communicatie (bv. het stadsmagazine, bewonersbrieven) op papier behouden worden. Wij willen de dienstverlening moderniseren en naar de burger toe gaan, enerzijds via extra digitale mogelijkheden, anderzijds via een mobiel loket.
TikTok kan bijdragen tot betere informatie over en promotie van de stadsdienstverlening. Een nieuwe Dendermonde App kan het meldingssysteem efficiënter maken. Algemeen moeten alle vormen van digitale dienstverlening aanschouwelijk uitgelegd worden via onder meer demofilmpjes. De vernieuwing van de stadswebsite dringt zich op met de nadruk op het zo laagdrempelig mogelijk maken van de digitale dienstverlening.
Klik op onderstaande subthema's om onze concrete standpunten te ontdekken
- De uitdagingen van klimaat en energie
- Fusie
- Nieuw Administratief Centrum
- Financiën onder controle
Klik hier om terug te gaan naar de hoofdpagina