Dag van de Jeugdbeweging

Meinert Vanneste

Op vrijdag 20 oktober vieren we over heel Vlaanderen, maar zeker ook in Wervik, Dag van de Jeugdbeweging.

Met heel wat activiteiten zetten we de jeugdbewegingen en de vele leden in de kijker.

Schepen van Jeugd Bercy Slegers en gemeenteraadslid Meinert Vanneste tekenden alvast present op het ontbijt in d'Arke.

Schepen van Jeugd Bercy Slegers legt uit wat de jeugdraad en -dienst precies organiseren op 20 oktober: “Vanaf 6.30 uur is er een ontbijt in d’Arke voor iedereen die een uniform van een jeugdbeweging draagt. We mikken daarvoor op zo’n 250 eters en hanteren voor het eerst een vroeger aanvangsuur om ook de scholieren die naar Menen moeten de kans te geven om een ontbijt mee te pikken. Daarna fietst of wandelt er leiding mee naar school om de leden veilig naar school te loodsen.”

Gemeenteraadslid Meinert Vanneste vult aan. "Na Wervik komen Kruiseke en Geluwe ook aan bod. Om 10u staat de jeugddienst paraat in Kruiseke om de leden van een tussendoortje te voorzien in de Graankorrel en om 15u trekken we verder naar het Berkenhof in Geluwe. Daar steekt de leiding van Chiro Speratoker een handje toe."

“We hebben alle erkende verenigingen, volgens de traditie, uitgenodigd voor een spaghettiavond in Buurthuis De Kier. Dorine Lesage, die iedereen in ons verenigingsleven wel kent, voorziet opnieuw de maaltijd. De afsluiter die dag is de fuif in het jeugdhuis de BeePee in de Donkerstraat voor alle leiders en leden." besluit Bercy Slegers.

Nieuws van CD&V Wervik

Tom Durnez en Meinert Vanneste, de kandidaten voor Wervik en Geluwe op 9 juni 2024.

Op zaterdag 24 februari werden in Torhout de West-Vlaamse cd&v-lijsten voor de parlementsverkiezingen van 9 juni 2024 goed.
Tom Durnez staat 12e plaats voor het Federaal Parlement.
Meinert Vanneste is 12e opvolger op de Vlaamse lijst.

Lijsttrekker CD&V Wervik - Geluwe Bercy Slegers

Bercy Slegers, lijsttrekker en kandidaat-burgemeester voor CD&V Wervik-Geluwe in oktober 2024. Op 13 oktober 2024 trekt CD&V Wervik-Geluwe met Bercy Slegers als lijsttrekker naar de kiezer voor de gemeenteraadsverkiezingen.

My Local Job, ook in Wervik

In Wervik is het goed leven en wonen maar ook werken. Stad Wervik wil daarom een helpende hand bieden in de zoektocht naar lokaal werk of lokale werknemers. In deze tijden, waar kandidaten al schaars zijn, is het een kwestie om maximaal de kandidaten tot bij de werkgever te krijgen.

"Als stad willen we alle mogelijke drempels wegwerken zodat kandidaat en werkgever, dadelijk in een gesprek, elkaar beter kunnen leren kennen en verdere afspraken kunnen maken." Dit doen we door in te zetten op de laagdrempelig app "My local Job" dat zegt Schepen van Economie Yves Obin (CD&V)