cd&v Sint-Katelijne-Waver maakt top drie voor oktober bekend

Clement Wuyts

De gemeenteraadsverkiezingen van oktober naderen.
De lokale cd&v-afdeling zit niet stil en is volop bezig met haar lijstvorming.

Dat schepen van welzijn en onderwijs Sarah De Keyser de lijst zou trekken, was al even bekend. Nu maakt de lijsttrekster (trouwens de enige vrouwelijke lijsttrekker in de gemeente tot nu toe) samen met schepen en lijstduwer Eric Janssens de top drie bekend van de lokale cd&v-lijst.

De huidige jongerenvoorzitter, Hinse Wouters, zal plaats 2 bekleden.

Samen met Sarah vormt hij een hechte en jonge tandem. Hinse behaalde in juni ook een mooi resultaat op de Vlaamse lijst. Hij nam ook al eerder deel aan de lokale verkiezingen, in Duffel, waar hij toen ook verkozen raakte. Hij heeft dus al wel wat ervaring op zijn jonge leeftijd.

Op plaats 3 verwelkomt cd&v Sint-Katelijne-Waver Kristel Ceulemans, zeer gekend in de gemeente via Stal Ceulemans en het verenigingsleven. Met haar drive en inzichten heeft cd&v een sterke, ondernemende vrouw op plaats 3.

Ook kersvers Europees Parlementslid Liesbet Sommen zal op de lijst staan.

“Binnenkort maakt cd&v Sint-Katelijne-Waver nog meer verrassende namen bekend en zorgt zo voor een sterk vernieuwende lijst. Met Sarah en Hinse wordt de lijst aangevoerd door een jonge en hechte tandem.  De toekomst van cd&v Sint-Katelijne-Waver is alvast in goede handen! Onze lijst wordt een gezonde mix van kandidaten, zowel qua leeftijd, geslacht als achtergrond. We staan er als team!”, zegt afdelingsvoorzitter Björn Cloots.

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

cd&v voert programmapunt verkiezingen uit en komt belofte na.

Nu er een trajectcontrole in de Slameuterstraat is, verdwijnen de asverschuivingen.

In 2015 plaatsten de gemeentebesturen van Sint-Katelijne-Waver en Putte asverschuivingen in de Slameuterstraat om de snelheden te verlagen en de fietsveiligheid te verhogen.
“De asverschuivingen werden zowel door fietsers als automobilisten als gevaarlijk ervaren. Daarom worden ze vervangen door trajectcontrole. Om niet beboet te worden, kan je je best aan de aangegeven 50 km/uur houden, zegt schepen van mobiliteit Eric Janssens (cd&v).

Nu ook natuurbegraafplaats in Sint-Katelijne-Waver

Na een sterrenweide heeft Sint-Katelijne-Waver nu ook een natuurbegraafplaats. Voortaan kunnen mensen hier hun laatste rustplaats vinden in alle rust en tussen het groen.

“Mensen hechten steeds meer belang aan een persoonlijke invulling van hun laatste rustplaats. Er zijn al heel wat mogelijkheden, ook in onze gemeente, maar een natuurbegraafplaats hadden we nog niet. Daar brengen we nu verandering in”, vertelt schepen van begraafplaatsen Sarah De Keyser.

Op een natuurbegraafplaats krijgen mensen de mogelijkheid om begraven te worden in biologisch afbreekbare asurnen. Een begraving is onomkeerbaar en voor altijd.

Bekijk hier de reportage op RTV

Vakantie ! Geniet ervan !

cd&v Sint-Katelijne-Waver wenst jullie allemaal een zalige zomer toe