CD&V vraagt meer cashpunten in eigen gemeente

Ann Van Rompaey

Door het wegtrekken van verschillende grootbanken in Kapelle-op-den-Bos, verdwenen ook meerdere geldautomaten, waardoor inwoners problemen ondervinden om aan cash geld te geraken. Zowel de CD&V- als de proKA-fractie dienden over deze problematiek een bijkomend agendapunt in op de gemeenteraad van 28 maart.

De komst van een cashpunt is positief voor onze gemeente. De vooropgestelde locatie aan het station voldoet echter niet voor ons. Oudere dorpsgenoten zullen niet staan springen om aan het station geld af te halen. De locatie(s) moeten veilig, voor iedereen toegankelijk en vlakbij parking zijn. Daarom vroeg onze CD&V-fractie ook dat de gemeente zelf een alternatieve locatie ter beschikking stelt die beter geschikt is hiervoor. Eventueel ook in de deelgemeenten, zodat iedereen van ons dorp vlakbij en makkelijk toegang heeft tot het cashpunt.

kapelle-op-den-bos_nieuws

Aangifte belastingen (aanslagjaar 2024)

De aangifte in de personenbelasting aanslagjaar 2024 kan vanaf nu online ingediend worden en moet ingediend zijn tegen 15 juli 2024.

Oppositie vraagt transparantie over subsidie van 1 miljoen euro en renteloze lening aan nieuwe fusieclub voor aanleg van twee kunstgrasvelden

Vorige maandag keurde de gemeenteraad definitief de subsidie van 1 miljoen euro en de renteloze lening van 250.000 euro goed aan voetbalclub Groot Kapelle. Op de gemeenteraad vroegen we meer transparantie over het dossier en hebben we gevraagd het punt op een volgende zitting te behandelen.

Onze voorstellen voor de wekelijkse markt

De markt op donderdag is voor heel wat Kapellenaren niet alleen een plaats om boodschappen te doen. Het is ook een belangrijke sociale ontmoetingsplaats. Jammer genoeg stellen we vast dat het aantal kramen de afgelopen jaren sterk afneemt en daardoor ook de aantrekkingskracht van de markt.