CD&V kritisch over afwerking Molenstraat

Jan De Doncker

De belangrijke wegen- en rioleringswerken aan de Molenstraat in Nieuwenrode zijn bijna afgelopen. Het dossier hiervoor werd opgestart in 2015 onder de vorige bestuursmeerderheid (CD&V en Vooruit) en het gemeentebestuur krijgt hiervoor van de Vlaamse overheid en het provinciebestuur ongeveer twee miljoen euro aan subsidies. CD&V stelt zich toch vragen bij de afwerking van de wegenwerken.

Jan De Doncker, zelf gedurende vele jaren actief als werf- en projectleider in de wegenbouw: “Over het algemeen werden de werken goed uitgevoerd en heerst er grote tevredenheid over de aanleg van de fietspaden. Wij storen ons wel aan de slechte afwerking op verschillende oversteekplaatsen. De borduren zijn er veel te hoog waardoor fietsers, rolstoelgebruikers of personen met kinderwagens niet veilig kunnen oversteken.”

Dit punt werd nog voor het einde van de werken verschillende malen op de agenda van de gemeenteraad geplaatst door Jan De Doncker, zodat men dit probleem alsnog zou kunnen verhelpen. Het voorstel werd echter genegeerd door alle raadsleden van de bestuursmeerderheid (N-VA en Groen), de burgemeester en schepenen inbegrepen. Zij verwierpen de vraag en deden bijgevolg niets aan de situatie. De CD&V-afdeling betreurt dan ook dat een deftige afwerking van de werken geen prioriteit blijkt van het gemeentebestuur.

kapelle-op-den-bos_nieuws

Aangifte belastingen (aanslagjaar 2024)

De aangifte in de personenbelasting aanslagjaar 2024 kan vanaf nu online ingediend worden en moet ingediend zijn tegen 15 juli 2024.

Oppositie vraagt transparantie over subsidie van 1 miljoen euro en renteloze lening aan nieuwe fusieclub voor aanleg van twee kunstgrasvelden

Vorige maandag keurde de gemeenteraad definitief de subsidie van 1 miljoen euro en de renteloze lening van 250.000 euro goed aan voetbalclub Groot Kapelle. Op de gemeenteraad vroegen we meer transparantie over het dossier en hebben we gevraagd het punt op een volgende zitting te behandelen.

Onze voorstellen voor de wekelijkse markt

De markt op donderdag is voor heel wat Kapellenaren niet alleen een plaats om boodschappen te doen. Het is ook een belangrijke sociale ontmoetingsplaats. Jammer genoeg stellen we vast dat het aantal kramen de afgelopen jaren sterk afneemt en daardoor ook de aantrekkingskracht van de markt.