CD&V Kalmthout presenteert volledige lijst

Lukas Jacobs

Met het boekje ‘Thuis in Kalmthout’ lanceert de lokale CD&V-afdeling de 25 kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen op 13 oktober. Het is een mix van ervaren en nieuwe kandidaten, met opvallend veel jongeren op de lijst.

Sterke ploeg

Burgemeester Lukas Jacobs trekt de lokale CD&V-lijst. “Ik stel me opnieuw 100% ten dienste van Kalmthout. We zijn er in geslaagd om een sterke ploeg samen te stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen. De 12 vrouwen en 13 mannen zijn mooi verdeeld over de verschillende wijken in Kalmthout.”

Silke Lathouwers, schepen, advocate en jonge moeder, staat op de tweede plaats. Met de schepenen Maarten De Bock uit Heide op plaats 3, lijstduwer Jef Van den Bergh en Jan Oerlemans uit Nieuwmoer (plaats 5) kiest CD&V voor de nodige bestuurservaring op de lijst.

Nieuwe kandidaten

Rune Suykerbuyk (20) is de jongste kandidate op de lijst en prijkt als nieuwkomer op plaats 4. Rune kent een sterk engagement voor Kalmthout, o.a. via de jeugdraad en de Speelpleinen. “Via mijn ervaring in het jeugdwerk, wil ik graag een klankbord zijn voor de jeugd”, aldus Rune.

Vanuit Nieuwmoer staat huidig gemeenteraadslid Cindy De Roeve (plaats 7)  op de lijst.  “Zorg en gezondheid liggen mij nauw aan het hart. Als apotheker ben ik er dagelijks met bezig”, aldus Cindy. Achterbroek wordt mee vertegenwoordigd door nieuwkomer Lander Van Gestel op plaats 6. “Als pluimveehouder wil ik mensen verbinden met landbouw en natuur om zo het landelijke karakter  van Kalmthout te behouden’, vertelt Lander.

Jong talent

Everd Selleslags (24 - Dorp), Chelsea Zvanut (22 - Centrum), Wilson Bunneghem (22 - Heide) en Kimberly Meesters (24 - Achterbroek) zorgen voor een stevige brok jong talent  op de CD&V-lijst. Deze 4 nieuwe kandidaten staan op plaatsen 8 tot en met 11 en zijn als jonge Kalmthoutenaren enthousiast om mee het beleid vorm te geven in hun gemeente. “Thema’s als betaalbaar wonen, speelruimte, mentaal welzijn, steun aan jeugdverenigingen en verkeersveiligheid staan bij ons hoog op de agenda”, aldus de jonge ploeg.

De huidige gemeenteraadsleden Didier Van Aert (plaats 12), Wies Peeters (lijstduwer 1ste kolom), afdelingsvoorzitter Jorgo Van Ginneken (lijsttrekker 2de kolom) en Clarisse De Rydt (plaats 24, medelijstduwer) willen graag hun mandaat verlengen en zijn opnieuw kandidaat.  “Een gezond financieel beleid, steun voor sociale projecten, groene buurten en een sterk ouderenbeleid zijn enkele van onze prioriteiten”, aldus de raadsleden. Clarisse De Rydt is nieuwkomer bij CD&V. Zij was voorheen schepen voor N-VA in Kalmthout en zetelde deze bestuursperiode als onafhankelijk gemeenteraadslid.

Positief team

Ander opvallende nieuwkomers zijn landbouwster en jonge moeder Lies Bernaerts (plaats 15), zelfstandig tuinman  Kris Francken (plaats 16), Veerle De Jonge, voormalig uitbaatster van bistro Monida in Heide (plaats 17), jonge vader Jens Aerts (plaats 18),  Sagitta Govers die de kinderopvang uitbaat in Nieuwmoer (plaats 21) en geëngageerd sportliefhebber Luc Wuyts (plaats 22).

Met Agnes Havran (plaats 19), Gert De Ridder (plaats 20) en Anita Deckers (plaats 23) op de lijst kiest men bovendien voor enkele vertrouwde CD&V-gezichten in Kalmthout met een sterk engagement in de gemeente.

Al deze kandidaten hebben allemaal een groot hart voor Kalmthout en presenteren zich als een positief team die  mee richting willen geven aan de toekomst van Kalmthout, als mooie, veilig en gezellige gemeente.

LEES HIER HET MAGAZINE 'THUIS IN KALMTHOUT': Magazine 'Thuis in Kalmthout' : wie zijn onze kandidaten ?

Nieuws uit Kalmthout

Nieuwe Kalmthoutse cadeaubon ondersteunt lokale handelaars

De Kalmthoutse cadeaubon is al meer dan 25 jaar een fijn cadeau waarmee je in heel wat handelszaken terechtkan. Vanaf 1 juni komt er naast de papieren bon ook een digitale versie. “De vernieuwde manier van werken heeft heel wat voordelen, zowel voor de klant als voor de handelaar”, zegt burgemeester Lukas Jacobs, bevoegd voor de lokale economie bij gemeente Kalmthout. “Met de lancering van deze nieuwe Kalmthoutse cadeaubon stimuleren we onze inwoners om nog meer lokaal te kopen”.

D’Achterwij wordt nieuw ontmoetingsplein in Achterbroek

Op vrijdag 22 maart startte officieel de aanleg van ‘d’Achterwij’ in Achterbroek. De gemeente Kalmthout, vrijwilligers en inwoners van Achterbroek verzamelden er om samen de eerste aanplanting te doen. D’Achterwij wordt een nieuwe, groene ontmoetingsplek in Achterbroek

Nieuw infokantoor voor Visit Kalmthout

De gemeente Kalmthout vernieuwt de komende maanden haar toeristisch infokantoor Visit Kalmthout. “Met de nieuwe inrichting gaan we voor een meer hedendaagse stijl en creëren we meer beleving voor de bezoeker”, zegt schepen voor toerisme Sandra Hoppenbrouwers. Het nieuwe infokantoor opent in oktober 2024.