cd&v gaat voor meer respect in Oost-Vlaanderen met Vincent en Nicole

De provinciale partijraad van cd&v Oost-Vlaanderen maakt de eerste namen bekend voor de Oost-Vlaamse lijsten voor de federale en Vlaamse verkiezingen van 9 juni 2024. Daarbij wordt resoluut gekozen voor een sterke combinatie van vernieuwing en ervaring achter boegbeelden Vincent Van Peteghem en Nicole de Moor.

“De verkiezingen gaan voor cd&v over respect voor iedereen die elke dag het beste van zichzelf geeft. Respect voor iedereen die doet wat moet. Daarom kiezen we voor onze kieslijsten ook resoluut voor mensen met beide voeten in de samenleving. We kiezen voor sterke parlementairen die zich ook de volgende jaren vol willen smijten en voor lokale krachten met stevige wortels in hun gemeente of stad. Samen gaan we voor meer respect in Oost-Vlaanderen”, aldus federaal lijsttrekker, vice-eersteminister en minister van Financiën Vincent Van Peteghem.

“We hebben een bijzonder sterke ploeg samengesteld. Stuk voor stuk gedreven mensen en harde werkers die de komende jaren mee willen bouwen aan meer respect. Meer respect voor mensen die zich inzetten voor onze samenleving, die verenigingen draaiende houden en kmo’s uit de grond stampen. Samen met andere gedreven kandidaten die we later bekend maken, zullen zij zich keihard inzetten voor Oost-Vlaanderen”, besluit Vlaamse lijsttrekker, staatssecretaris voor Asiel & Migratie Nicole de Moor.

De Oost-Vlaamse partijraad keurde vastberaden de modellijsten goed.

VLAAMS

1. Nicole de Moor (Sint-Gillis-Waas, 39)
2. Robrecht Bothuyne (Kruisem, 44)
3. Joke Schauvliege (Evergem, 53)
4. Abdil Kara (Gent, 29)
5. Laure Nkundakozera Uwase (Denderleeuw, 31)
1ste opv. Stijn De Roo (Gent, 35)

KAMER

1. Vincent Van Peteghem (De Pinte, 43)
2. Leentje Grillaert (Wetteren, 43)
3. Jan Vanderstraeten (Lebbeke, 32)
1ste opv. Phaedra Van Keymolen (Haaltert, 47)

Nicole de Moor en veertien cd&v-afdelingen stellen Denderplan voor: “weer trots zijn op de Denderstreek”

Vandaag stelden Oost-Vlaams cd&v-lijsttrekker Nicole de Moor en veertien cd&v-afdelingen een Denderplan voor. Een plan om niet bij de pakken te blijven zitten en de Denderstreek en haar inwoners terug de glans terug te geven die ze verdienen.

Vincent en Nicole gaan samen met lokale sterkhouders voor meer respect voor wat écht telt in Oost-Vlaanderen: uw geld, uw welzijn en uw veiligheid

Vice-eersteminister en minister van Financiën Vincent Van Peteghem en Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole de Moor trekken bij de Federale en Vlaamse verkiezingen van 9 juni de Oost-Vlaamse lijsten voor cd&v. Daarin worden ze gesteund door lokale sterkhouders. Het zijn zij die Vincent en Nicole vandaag symbolisch richting Brussel sturen met speerpunten onder de arm voor meer respect voor wie werkt, spaart en zorg draagt in een veilig Oost-Vlaanderen.

Provincie subsidieert 14 toeristische evenementen in 2024

De Provincie Oost-Vlaanderen wil de organisatie en de promotie van toeristische evenementen van bovenregionaal belang ondersteunen. In 2024 krijgen 14 toeristische evenementen subsidies van de Provincie voor een totaal bedrag van 75 000 EUR. De goedgekeurde projecten zijn publieksgericht, versterken de identiteit en aantrekkingskracht van de gemeente, toeristische regio of provincie en hebben een bovenregionale toeristische impact.