CD&V deelt warme soep uit op markt

Mathias Diricx

CD&V trok donderdag naar de wekelijkse markt in het centrum van Kapelle-op-den-Bos om warme soep uit te delen. De partij wil zo de vinger aan de pols houden van wat er echt leeft bij de bezoekers van de markt.

Mathias Diricx (lijsttrekker voor CD&V bij de komende gemeenteraadsverkiezingen): “We vinden het belangrijk om dicht bij de mensen te staan. De resultaten van de Gemeentemonitor voor Kapelle-op-den-Bos (Gemeente in vogelvlucht | Gemeente-Stadsmonitor (vlaanderen.be)) tonen ook aan dat inwoners zich onvoldoende gehoord voelen.

Het vertrouwen in het gemeentebestuur zakt verder weg. Door deze actie willen we tonen dat het anders kan. Zeker in een kleine gemeente als Kapelle-op-den-Bos kan het gemeentebestuur veel dichter bij haar inwoners staan. De wekelijkse markt is dan een goede plaats om met veel verschillende mensen in contact te komen. En warme soep smaakt natuurlijk altijd.”

kapelle-op-den-bos_nieuws

Aangifte belastingen (aanslagjaar 2024)

De aangifte in de personenbelasting aanslagjaar 2024 kan vanaf nu online ingediend worden en moet ingediend zijn tegen 15 juli 2024.

Oppositie vraagt transparantie over subsidie van 1 miljoen euro en renteloze lening aan nieuwe fusieclub voor aanleg van twee kunstgrasvelden

Vorige maandag keurde de gemeenteraad definitief de subsidie van 1 miljoen euro en de renteloze lening van 250.000 euro goed aan voetbalclub Groot Kapelle. Op de gemeenteraad vroegen we meer transparantie over het dossier en hebben we gevraagd het punt op een volgende zitting te behandelen.

Onze voorstellen voor de wekelijkse markt

De markt op donderdag is voor heel wat Kapellenaren niet alleen een plaats om boodschappen te doen. Het is ook een belangrijke sociale ontmoetingsplaats. Jammer genoeg stellen we vast dat het aantal kramen de afgelopen jaren sterk afneemt en daardoor ook de aantrekkingskracht van de markt.