Brug E40 afgesloten tussen maandag 8 en vrijdag 12 april 2024!

Claudio Saelens

In opdracht van het Agentschap Wegen en Verkeer krijgt de brug over de E40 een nieuwe laag asfalt. De werken worden uitgevoerd tussen maandag 8 april en vrijdag 12 april 2024 (uiteraard als het weer het toelaat).

Voorziene omleiding:

Het Agentschap wegen en verkeer voorziet de volgende omleiding: Het verkeer vanuit Beernem richting Wingene moet omrijden via de E40 tot aan de verkeerswisselaar met de E403. Men neemt er verscheidene afritten om te draaien richting Brussel. In Beernem (nr. 10) neemt men de afrit richting Wingene. Verkeer komende uit Wingene richting Beernem rijdt de E40 op tot aan het op- en afrittencomplex Aalter en draait daar om, richting Oostende, om in Beernem de afrit te nemen.

Plaatselijk verkeer en landbouwvoertuigen:

Landbouwvoertuigen kunnen de E40 natuurlijk niet oprijden. Deze kunnen gewoon gebruik maken van de andere twee bruggen over de E40 op het grondgebied Beernem. Afhankelijk van de bestemming rijd je dus via de H. d’Ydewallestraat en Wellingstraat naar de andere kant van de E40 ofwel via de Sint-Andreaslaan, Sint-Jorisstraat, Miseriestraat en Vijverstraat richting Hulstlo, Beelkens,…

Afdelingsnieuws

Werken Akkerstraat – Beverhoutsveldstraat weldra van start.

De heraanleg van de Akkerstraat – Beverhoutsveldstraat wordt het grootste wegenproject ooit voor Beernem. Over een traject van maar liefst 4,4 km worden rijweg, fietspaden en riolering vernieuwd.

Beernem: modelgemeente hoe een lokaal bestuur moet omgaan met eigen landbouwgronden!

De beschikbaarheid van landbouwgrond staat centraal in het landbouwdebat. De manier waarop openbare besturen omgaan met hun landbouwgrond wordt sterk in vraag gesteld. Beernem stelt al jaren hun gronden ter beschikking voor hun lokale landbouwers en kan tellen als voorbeeld voor Vlaanderen. Een nieuw toewijzigingsreglement voor de gronden versterkt dit nog extra

Beernem behoort bij de koplopers op het vlak van openbare ledverlichting.

Ledverlichting plaatsen levert niet enkel energie- en kostenbesparing op, het is ook positief voor de uitstoot van CO2.