Geslaagde cd&v nieuwjaarsreceptie!

Sarah De Keyser

Veel volk op onze jaarlijkse cd&v-receptie! We klonken samen op het nieuwe jaar.

De sfeer zat er al snel goed in toen Walter Horemans het woord nam. We klonken samen op een nieuw, spannend jaar. Björn blikte als voorzitter alvast ook even vooruit op de komende verkiezingen. Hij gelooft er sterk in dat we met Sarah als lijsttrekker en Eric als lijstduwer een sterkt team zullen vormen in 2024. We keken ook terug op het voorbije jaar, en bedankten onze mandatarissen en vrijwilligers voor hun inzet. We hebben Vera als voormalig ondervoorzitter in de bloemetjes gezet en verwelkomden Katleen Maes als haar vervangster.

Zowel onze provinciale voorzitter en jongerenvoorzitter waren aanwezig, alsook enkele parlementsleden. Ook andere partijen uit onze gemeente waren op de afspraak om samen een glasje te drinken, een hapje te eten en een babbeltje te slaan.

Bedankt voor de erg fijne avond!

Nieuws uit Sint-Katelijne-Waver

Vanaf nu biedt Sint-Katelijne-Waver oranje deelfietsen aan.

Onze gemeente is gestart met de uitrol van een deelfietsensysteem. “Aanvankelijk wilden we dit sneller realiseren door zelf een aanbieder van deelfietsen aan te stellen, maar nadat de Vervoerregio Mechelen het voorstel deed om eenzelfde systeem in de hele regio uit te rollen, kozen we ervoor om hierop in te gaan”, vertelt schepen van mobiliteit Eric Janssens (cd&v).

Maar liefst 3 Katelijnse kandidaten op de hogere cd&v-lijsten in juni!

Dat het een druk verkiezingsjaar wordt, is intussen wel duidelijk. Vanuit Sint-Katelijne-Waver zullen er maar liefst drie cd&v-ers op de bovenlokale lijsten staan. Al even was geweten dat Liesbet Sommen de tweede plek zal bekleden op de Europese lijst. Ook onze jongste kandidaat Hinse Wouters zal je op de lijst terugvinden (Vlaams, plaats 27) en onze lijsttrekster Sarah De Keyser op de federale lijst (plaats 5).

Nieuwe toegankelijke bushalte langs Mechelbaan

Deze legislatuur vormden we al enkele bushaltes om tot volledig toegankelijke bushaltes. Nu is het de beurt aan de bushalte langs de Mechelbaan tussen de Wolvenstraat en de Oude Bergstraat.