cd&v teamKLT: Ben Van de Water en Erwin Loos geven horeca en sport een stevige stem in de Kastelse politiek

Bart Hermans

Met gemeenteraadslid Erwin Loos en nieuwkomer Ben Van de Water staan er twee ervaren horecanten en vrienden van de sportwereld op de lijst van cd&v teamKLT.

Erwin Loos (24/05/1958) is gehuwd met Riet. Samen hebben ze 4 kinderen en ondertussen al 8 kleinzonen. Na een opleiding hotelschool en tewerkstelling in het historische “De Bonte Os” op de markt in Kasterlee, hebben zij samen 37 jaar lang het Parochiecentrum op de Geelsebaan uitgebaat.

Erwin was decennialang de steun en toeverlaat voor het verenigingsleven en vele vaste stamgasten. Zijn hart blijft kloppen voor de horeca, maar ook zijn band met veel sportbeoefenaars blijft sterk. Erwin is sedert 2019 gemeenteraadslid en binnen de cd&v afdeling voorzitter van de senioren. “Levendige horeca zal altijd een stokpaardje blijven, maar ik sta open voor nieuwe uitdagingen in de volgende legislatuur,” zegt Erwin.

Ben Van de Water, (14/04/1969) is gehuwd met Greet en vader van 3 kinderen en 2 pluskinderen. Ben heeft het ondernemersbloed in de aderen. Hij werkt als zelfstandige in het familiebedrijf garage Van de Water en samen met zijn echtgenote is hij de succesvolle uitbater van Brasserie De Pit.

In zijn (weinige) vrije tijd beleeft Ben zijn passie voor de sport. In zijn jeugd zat hij zelf op de koersfiets en later richtte hij wielerploeg “De Kastelse Durvers” op om jonge wielerfanaten te begeleiden. Hij organiseert elk jaar in december ‘De Hel van Kasterlee’, één van de zwaarste duathlons ter wereld. Die krijgt telkens veel media-aandacht waarmee hij Kasterlee op de kaart zet. Ben is ook betrokken  bij de Marathon van Kasterlee en steunt onder meer  voetbal, tennis en volleybal in onze gemeente.

“Met mijn stap naar de lokale politiek wil ik nog meer bijdragen aan een bruisend verenigingsleven, vol enthousiasme en ‘pit’. Een gemeente waar (sport)evenementen en (sport)verenigingen uitgroeien tot iets moois en ook elke zelfstandige zich gesteund weet,” zegt Ben.

“Ben en Erwin hebben de vinger aan de pols en weten goed wat er leeft onder de mensen. De komst van Ben is een absolute troef voor onze lijst,” zegt burgemeester Ward Kennes.

cd&v team KLT: Ellen Peeters en Filip Verwimp, twee nieuwe kandidaten uit Tielen

cd&v team KLT: Yoko Dams en Paul Vernelen, twee nieuwe sterke kandidaten uit Lichtaart

cd&v team KLT: Jan Biermans en Nick Stevens, twee pijlers van de landelijke beweging op onze lijst

Jan Biermans (°4 mei 1971) woont in Kasterlee en is leerkracht aan de landbouwschool in Geel (Kogeka). Hij is gehuwd met Liesbeth Driesen en vader van twee dochters.

Jan is bestuurslid van de Landelijke Gilde en voorzitter van de Landelijk Raad. Hij is al vele jaren een trekker binnen het pompoenengenootschap en valt ook internationaal al eens in de prijzen met zijn kolossale vruchten.

Jan zit in de gemeenteraad waar hij het landelijke karakter van onze gemeente verdedigt. Hij kiest voor cd&v team KLT omdat dit programma het best de verenigingen en de vrijwilligers steunt op allerlei vlakken. En vanuit zijn familiale context is Jan een warm pleitbezorger van jonge gezinnen en goed onderwijs.