cd&v team KLT: Yoko Dams en Paul Vernelen, twee nieuwe sterke kandidaten uit Lichtaart

Bart Hermans

Yoko Dams (° 5 juni 1986) behaalde een master in de econometrie. Ze is sedert 2011 werkzaam bij onderzoeksinstelling VITO als research team leader, waar ze verantwoordelijk is voor ‘circulaire economie en digitalisering’. Ze ontwikkelt onder meer digitale technologie die circulaire activiteiten ondersteunt.

Sinds 2017 organiseert ze het Waterputfestival dat ook volgende donderdag 9 mei plaatsvindt in Lichtaart. Ze is kookmoeder bij de Kastelse Kajak club, zingt mee in het Gekkokoor en is lid van Ferm Lichtaart.

Samen met haar partner Sven heeft ze drie zonen.  Yoko geniet van het leven en is altijd nieuwsgierig naar nieuwe ervaringen en ontmoetingen. Aarzel niet om een praatje te maken als je haar tegenkomt.

Paul Vernelen (°30 mei 1951) behaalde een graduaat orthopedagogie en was 45 jaar werkzaam  in de welzijnssector, waarvan de laatste 20 jaar als directeur van 't Margrietje. Hij is gehuwd met Marlene en samen hebben ze 5 zonen en 10 kleinkinderen.

Paul is een zeer bezige bij. Hij is secretaris van de Milieuraad , de Mobiliteitsraad en de Fietsersbond en in het buurtcomité 't Kommeke. Hij is actief medewerker bij KWB Lichtaart en Okra Lichtaart. Verder is hij coördinator van de Tuinrangers in Kasterlee en van het burenplatform Hoplr in de Bloemenbuurt. Verder beheert hij als natuurvriend de FB pagina ‘verwondering in Kasterlee’.

“In oktober staan er op de lijst van cd&v team KLT twee nieuwe kandidaten uit Lichtaart met wijdvertakte en diepe wortels in het Lichtaartse verenigingsleven, “zegt lijsttrekker Ward Kennes. “Inhoudelijk trekken Yoko en Paul mee aan de kar van duurzaamheid, circulaire economie, natuur en veilige mobiliteit.”

cd&v team KLT: Robby Diels en Bieke Van Ballaer, twee politieke kleppers uit Tielen

Net zoals vorige week mogen we weer 2 kandidaten uit Tielen voorstellen.

cd&v team KLT: Ellen Peeters en Filip Verwimp, twee nieuwe kandidaten uit Tielen

cd&v team KLT: Jan Biermans en Nick Stevens, twee pijlers van de landelijke beweging op onze lijst

Jan Biermans (°4 mei 1971) woont in Kasterlee en is leerkracht aan de landbouwschool in Geel (Kogeka). Hij is gehuwd met Liesbeth Driesen en vader van twee dochters.

Jan is bestuurslid van de Landelijke Gilde en voorzitter van de Landelijk Raad. Hij is al vele jaren een trekker binnen het pompoenengenootschap en valt ook internationaal al eens in de prijzen met zijn kolossale vruchten.

Jan zit in de gemeenteraad waar hij het landelijke karakter van onze gemeente verdedigt. Hij kiest voor cd&v team KLT omdat dit programma het best de verenigingen en de vrijwilligers steunt op allerlei vlakken. En vanuit zijn familiale context is Jan een warm pleitbezorger van jonge gezinnen en goed onderwijs.