Ambitieus verder bouwen aan ondernemende gemeente

Geert Dedecker

Op zondag 19 maart organiseerde CD&V Wingene-Zwevezele zijn jaarlijkse lentereceptie. Dit keer vormde de toonzaal van tuinmeubelhandel Semperfi op de industriezone Flandria in Zwevezele het decor. Nationaal CD&V-voorzitter Sammy Mahdi sprak de meer dan 200 aanwezigen toe. Ook burgemeester Lieven Huys nam het woord: “We bouwen ambitieus verder aan onze ondernemende plattelandsgemeente waar het goed is om te wonen, te werken en te genieten.”

Aandacht voor energie en landbouw

Na een verwelkoming door lokaal afdelingsvoorzitter Geert Dedecker nam Vlaams parlementslid Brecht Warnez kort het woord. Hij ging onder andere dieper in op de energie-uitdagingen: “In Brussel kent men mij als degene die zegt dat Antwerpen al meer dan genoeg krijgt. Ons platteland verdient meer respect. Dat gaat over landbouwers maar ook over banken die verdwijnen. Ook houden we het Ventilusdossier goed in de gaten.”

Gastspreker Sammy Mahdi, nationaal voorzitter van CD&V, loofde het werk van de lokale afdeling en ging dieper in op de nationale politiek. Ook het stikstofdossier kwam ter sprake. “Onze partij kreeg het recent hard te verduren, maar we houden moedig vast aan onze principes. We laten ons niet doen. We vechten voor werkende mensen, voor wie zorg nodig heeft, voor ondernemers én landbouwers!”

Uit handen van schepen Hedwig Kerckhove en gemeenteraadslid Stefaan Verhelle, beiden landbouwers, ontving Sammy Madhi een mand met lokaal geteelde groenten. Een aanmoediging om het stikstofdossier goed te blijven opvolgen en bewaken.

Ambitieuze gemeente

Burgemeester Lieven Huys ging in zijn toespraak dan weer in op de lokale politiek. Hij bracht de recente verwezenlijkingen ter sprake, zoals de aanleg van de site De Blekerie op gronden van het voormalige OCMW-rusthuis Sint-Amand, de met 1750 vernieuwde dienstverlening, de succesvolle editie van Vlaanderen Feest en de veranderingen in zwembad De Alk.

Hij keek ook vooruit. Binnenkort starten de opfrissingswerken in het Kasteelpark en komt er op de Hille een nieuw onderkomen voor de lokale politie. Uiteraard was er ook aandacht voor de fusie met Ruiselede. Hij besloot met de belofte dat de CD&V-meerderheid verder bouwt aan een warm Wingene: “We bouwen ambitieus verder aan een gemeente waar het goed is om te wonen, te werken en te ontspannen!”

Meer dan 200 aanwezigen

Naast nationaal voorzitter Sammy Mahdi waren nog bekende CD&V-politici naar Wingene afgezakt. Onder meer Vlaams parlementslid Bart Dochy (Ledegem) en federale kamerleden Nathalie Muylle (Roeselare) en Franky Demon (Brugge) toostten samen met de meer dan 200 aanwezigen op een goede gezondheid, en een mooie en succesvolle toekomst voor de lokale CD&V-afdeling en de nationale partij.

Nieuws van Wingene

CD&V WZR – RKD stelt straffe nieuwe kandidaten voor

Met trots kondigt de partij CD&V WZR - RKD nog een groep nieuwe kandidaten aan voor de komende gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober 2024. Het is een diverse groep van enthousiaste en gedreven mannen en vrouwen uit Ruiselede, Zwevezele en Wingene die klaarstaan om de ervaren ploeg te versterken. “We willen ons steentje bijdragen aan de uitbouw van onze nieuwe gemeente”, klinkt het unaniem. Lijsttrekker en huidig burgemeester van Wingene Lieven Huys heeft er samen met burgemeester van Ruiselede Greet De Roo alle vertrouwen in dat deze nieuwe krachten mee het verschil zullen maken.

Bespreekba(a)r

Eind 2023 lanceerden we een online bevraging onder de titels ‘Wingene Kiest’, ‘Zwevezele Kiest’ en ‘Ruiselede Kiest’. Meer dan 1.500 mensen vulden deze bevraging in. Ben je benieuwd naar de resultaten? We delen die graag met jou!

Schepen Hedwig Kerckhove zet wegens medische redenen stap terug, Stefaan Verhelle volgt op

Hedwig Kerckhove, schepen in Wingene van openbare werken, groenbeheer en -onderhoud, flankerend onderwijsbeleid, noord-zuid en land- en tuinbouw, liet afgelopen weekend zijn partij weten dat hij zijn schepenmandaat ter beschikking stelt van de partij wegens medische redenen. Hij wordt als schepen vervangen door gemeenteraadslid Stefaan Verhelle.