Alexandra Asselman en Dean Coppieters nieuwe kandidaten voor cd&v Dendermonde

Pieter D'hauwer

Cd&v Dendermonde stelt twee nieuwe kandidaten voor in functie van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. Ondertussen staat de teller op 10 nieuwe gezichten in het team van burgemeester en cd&v-lijsttrekker Leen Dierick.

“Met onze partij maken we volop werk van een sterk lokaal verhaal op maat van onze stad Dendermonde en de deelgemeenten en we blijven onze partij verder vernieuwen. We stelden in januari reeds een eerste lichting van 8 nieuwe kandidaten voor in functie van de gemeenteraadsverkiezingen. Uiteraard zullen ook heel wat kandidaten van 6 jaar geleden nu terug kandidaat zijn. Maar vandaag kunnen we het heugelijk nieuws aankondigen dat ook Alexandra Asselman en Dean Coppieters zich aansluiten bij ons team. Stuk voor stuk gedreven en warme mensen met een groot hart voor onze Ros Beiaardstad, die geloven in ons cd&v-verhaal en er actief hun schouders willen onder zetten”, verklaart Dendermonds cd&v-voorzitter Hendrik Verwaeren.

Met veel trots stellen we opnieuw 2 sterke nieuwe kandidaten voor. Zowel Alexandra als Dean weten van aanpakken en zijn harde werkers. Niet voor niets hebben ze allebei een fulltime job én zijn ze daarnaast nog zelfstandig. Zij willen mee schrijven en bouwen aan het toekomstverhaal van onze stad en deelgemeenten. Dankzij hun vele contacten met inwoners, jong en oud, weten zij heel goed wat er leeft in onze stad. Alexandra is een echte verbinder met een groot hart voor alle mensen, haar enthousiasme en positivisme werken aanstekelijk. Dean is uiteraard gekend als 1 van de 4 heemskinderen uit de ommegang van 2000, als consultant ICT is hij zeer oplossingsgericht. Ik ben heel dankbaar dat durvers, ondernemers én verbinders zoals Alexandra en Dean ons cd&v- team versterken!”, benadrukt lijsttrekker en burgemeester Leen Dierick.

Leer de kandidaten beter kennen

Alexandra Asselman is een 33-jarige ondernemende en enthousiaste mama die met hart en ziel les geeft in Dendermonde. Alexandra is niet van oorsprong afkomstig uit Grembergen, maar door haar inzet als catechiste en onder implus van haar echtgenoot Niek en diens inzet voor het verenigingsleven, voelt ze zich een echte Grembergse. De Grembergse kermis met reuzenstoet enerzijds en het Vormsel anderzijds zijn haar jaarlijkse hoogtepunten. Alexandra is een flapuit met een groot hart voor anderen en een vastberaden inzet. Een eeuwige positivo met een kritische noot. Ze houdt van haar gezin, chocolade en tropisch warm weer. “Ik heb een bloedhekel aan geen parkeerplaats vinden en mensen die hun fouten niet kunnen toegeven”, geeft ze toe. Want volgens haar ben je een sterker mens als je durft te leren uit je fouten. Haar levensmotto is “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk wel dat ik het kan!” en daarmee durft ze ook een stap te zetten in de Dendermondse politiek.

Dean Coppieters, een energieke en ambitieuze 34-jarige familieman, is een hardwerkende IT'er. Zijn passie en toewijding reiken verder dan zijn huidige functie als ICT-consultant in het naburige Buggenhout. Ook als eveneens betrokken ICT-coördinator bij basisschool De Schakel in Baasrode en ondernemer in bijberoep, demonstreert hij zijn veelzijdigheid en ondernemerschap. Met een uitgebreide voorgeschiedenis op de IT-afdeling van de stad Dendermonde heeft Dean de mogelijkheden gezien om onderscheidende verbeteringen door te voeren. Zijn diepgewortelde relatie met Dendermonde, gecombineerd met zijn talent om mensen te verenigen en te inspireren, vormen de essentie van zijn missie om positieve veranderingen binnen de gemeenschap te bewerkstelligen zonder de belangrijkste schakel uit het oog te verliezen: de burger. Hij gaat voluit voor een innovatieve benadering van uitdagingen en zijn vermogen om anderen te motiveren voor groei en ontwikkeling. Met zijn positieve houding, vastberadenheid en maatschappelijk engagement is Dean een drijvende kracht achter het versterken en verbeteren van onze stad, onze toekomst.

Nieuws uit Dendermonde

Cd&v Dendermonde stelt 4 nieuwe kandidaten voor

Cd&v Dendermonde stelt vier nieuwe kandidaten voor in functie van de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2024. Ondertussen staat de teller op 14 nieuwe gezichten in het team van burgemeester en cd&v-lijsttrekker Leen Dierick.

Grootste investering ooit door onze stad: Woonzorgcentrum De Cocon in Baasrode officieel geopend!

In 2014 kondigde ereschepen en gewezen OCMW-voorzitter Patrick Meulebroek officieel aan dat het verouderde woonzorgcentrum Sint-Vincentius in Baasrode zou worden vervangen door een nieuwbouw. Vandaag, 10 jaar later, wordt de grootste investering ooit in de geschiedenis van de stad officieel geopend. Het gloednieuwe woonzorgcentrum De Cocon zorgt voor een kwalitatieve, warme en innovatieve zorgervaring en telt 126 bedden!

Nele Cleemput en Dieter Mannaert kandidaat bij parlements- verkiezingen

CD&V-schepenen Nele Cleemput en Dieter Mannaert zullen beiden vanop de 10de plaats kandidaat zijn voor CD&V, respectievelijk bij de Vlaamse en federale verkiezingen van 9 juni 2024.