"Laat De Klavers weer herleven"

Publicatiedatum

Auteur

Marijke Pante

Deel dit artikel

Vlnr Jos De Meyer, Delphine Croons, Julien Ghesquière
In Belsele ligt een mooi grasterrein achter sporthal De Klavers, maar het is er momenteel wel erg rustig. Lokale sport- en jeugdverenigingen vinden dat dit beter kan en gingen naar het stadsbestuur.

 

Een skatepark werd gepland op het terrein maar ook weer afgevoerd, er is immers geen draagvlak voor en elders in de stad zijn er betere plaatsen daarvoor.

 

De volleybalclub stelde voor om er 2 beachvolleybalvelden aan te leggen, zodat de leden niet hoeven uit te wijken naar andere gemeentes. Een dergelijk veld kan ook gebruikt worden door andere verenigingen.

 

De petanqueclub, bij monde van voorzitter Marc Peeters, pleit dan weer voor een omheining op hun bestaande terrein. Vandalen houden er immers regelmatig lelijk huis. 

Jeugdvereniging KLJ kwam dan ook nog met een opmerking. Een stuk van het grasveld zouden ze graag behouden zoals het is. Voor vendelzwaaiers en wimpeliers heb je immers ruimte nodig, weet Delphine Croons.

 

“Ten slotte zijn er ook heel wat jonge gezinnen die hier in de buurt wonen. Zij zijn al lang vragende partij zijn om een speeltuin in Belsele aan te leggen. Het terrein achter De Klavers is hier uitstekende locatie voor”, vindt opa Johan De Tender, die er regelmatig met zijn kleinkinderen vertoeft. “Maar je kan je niet voorstellen wat ik hier allemaal aantref wanneer ik hier mijn kleinkinderen wil laten spelen.”

 

De Belseelse gemeenteraadsleden Julien Ghesquière en Jos De Meyer beloofden alvast om de belangen van de Belseelse verenigingen op tafel te leggen bij het stadsbestuur.

Nieuws

Bezorgdheid over gazon op Grote Markt

Het nieuw aangelegde grastapijt op de Grote Markt van Sint-Niklaas vertoont een opvallende gele, rosse schijn, wat zorgt voor bezorgdheid bij het stadsbestuur en gemeenteraadslid Jos De Meyer (cd&v). Hoewel intensieve betreding en een terugval na kwekerij mogelijk oorzaken zijn, onderzoekt de stad samen met de groenaannemer of extra bemesting het gras kan herstellen.

Inspirerend succesverhaal bij Den Azalee: Kristof Van Gansen verwelkomt Koen De Bock als nieuwe directeur

Maatwerkbedrijf Den Azalee in Sint-Niklaas heeft Koen De Bock aangesteld als nieuwe algemeen directeur, een unanieme keuze die voorzitter Kristof Van Gansen bestempelt als een inspirerend succesverhaal. De Bock, die zijn carrière begon in de kringwinkel, keert na leidinggevende ervaring elders terug om de organisatie met ruim 500 medewerkers te leiden. Volgens Van Gansen toont dit traject dat inzet en talentontwikkeling centraal staan binnen de sociale economie van Den Azalee.

Groene toekomst voor de Molenwijk: schepen Kristof Van Gansen bouwt aan een duurzame tuinwijk

De Molenwijk in Belsele staat voor een grondige en hoopvolle gedaanteverwisseling. Vanaf 2027 wordt de buurt omgevormd tot een moderne, groene en klimaatbestendige tuinwijk. Tijdens een drukbezochte infovergadering kregen de buurtbewoners de plannen te zien. cd&v-schepen voor Klimaat Kristof Van Gansen legt de nadruk op waterbeheer, massale vergroening en een actieve samenwerking met de inwoners.