Zondag 12 november: Streekproductenbeurs

Publicatiedatum

Auteur

Michelle Gils

Deel dit artikel

Op zondag 12 november laat Temse je graag kennismaken met lekkernijen en nieuwigheden van eigen bodem. Confrérie Gouden Sleutel organiseert dan samen met Lokaal Bestuur Temse de 3de editie van de succesvolle Streekproductenbeurs in het Gemeentehuis op de Markt, van 13 u. tot 17 u.

Kom dus proeven, kopen en ontdekken van alles wat Temse te bieden heeft!

Op de 3de Streekproductenbeurs verwennen lokale handelaars jou met allerlei proevertjes. Vallen ze in de smaak, dan kan je hun verse, ambachtelijke producten kopen. Er is voor ieder wat wils: van zoetigheden zoals confituren, koekjes, honing, pralines, ijsjes, vlaai, dessertjes… tot hartige lekkernijen zoals unieke kazen, hoeveproducten, brood, fijne vleeswaren, streekbieren en streekgerechten zoals paling in ’t groen, dé specialiteit van Temse.

Naast al dat lekkers zie je ook enkele kunstenaars van Temse aan het werk. Ze demonstreren hoe ze ambachtelijke kaarsen, houtgedraaide objecten, natuurlijke zepen en verzorgingsproducten en handgemaakte kaarten maken.

De feestzaal in het Gemeentehuis kan je bereiken via de trappen op de Markt en via de lift als je de ingang langs de K. Wautersstraat neemt.

Komt dat zien!

 

Confrérie Gouden Sleutel
Deze Confrérie, opgericht in 2017 door de vereniging Toerisme Temse (V.V.V.), zet zich in voor de promotie van lokale producten en producenten uit Temse. Zo zorgde ze voor de uitwerking van een gegidste culinair-toeristische wandeling door het centrum van Temse en een overzichtelijke brochure met streekproducten. Ze biedt ook de lekkerste producten aan in geschenkpakketten die je via het Toeristisch Infokantoor kan bestellen.

In 2018 kwam Confrérie Gouden Sleutel met een gloednieuw initiatief: een Streekproductenbeurs. Op Erfgoeddag presenteerde ze voor de eerste keer het ‘smakelijke erfgoed’ van Temse aan het grote publiek. De beurs was meteen een succes en kreeg 400 bezoekers van binnen en buiten Temse over de vloer. De 2de editie in 2019 lokte meer dan 600 fijnproevers. Door het succes kon een 3de editie niet uitblijven. Helaas gooide de coronacrisis in 2020-2022 roet in het eten.

Nu de omstandigheden weer gunstiger zijn, zet Confrérie Gouden Sleutel opnieuw lokale producten en producenten uit Temse in de kijker.
De Streekproductenbeurs op zondag 12 november 2023 is een ideale afsluiter van de Week van de Smaak (30 oktober-5 november 2023).

Nieuws

Temse ondertekent het charter ‘Gezonde Gemeente’

In het AC De Zaat in Temse hebben de zeven Wase gemeentebestuur hun handtekening gezet onder de hernieuwing van het charter ‘Gezonde Gemeente’. Ze engageren zich om te werken aan een goede gezondheid en levenskwaliteit voor hun inwoners. Ze zetten onder andere in op mentale gezondheid, tabakspreventie en gezonde voeding voor kinderen.

Bron: HLN - Kristof Pieters

Maurice Boel en Maddy De Beule vieren diamanten bruiloft

De jubilarissen werden op zaterdag 17 mei jl. in het AC De Zaat ontvangen n.a.v. hun 60ste huwelijksverjaardag. De attenties van het Koninklijk Paleis en van het Lokaal Bestuur werden hen overhandigd door burgemeester Hugo Maes.

Maurice werd op 24 december 1937 in Tielrode geboren. Maddy zag het levenslicht op 19 januari 1946 in Elversele.

Het echtpaar trad in het huwelijksbootje in Waasmunster op 7 mei 1965. Ze hebben 2 zonen (Rudy en Geert) en 2 kleindochters.

De jubilarissen gaan in hun vrije tijd graag fietsen.

 

Diamanten Bruiloft voor Lucien De Keersmaeker en Rita Vergauwen

Op zondag 18 mei jl. vierden Lucien De Keersmaeker en Rita Vergauwen hun diamanten huwelijksjubileum. Lucien werd geboren in Kruibeke op 7 november 1941, Rita in Temse op 14 mei 1945.

Het echtelijk huwelijk vond plaats op 7 mei 1965 in Temse. Lucien was werkzaam als huisschilder, Rita was huisvrouw.

Ze hebben 1 zoon (Kurt), 2 dochters (Tania & Nancy), 4 kleinzonen, 1 kleindochter, 3 achterkleinzonen en 1 achterkleinkind dat op komst is.

Het echtpaar vertoeft graag in Oostenrijk.

De attenties van het Koninklijk Paleis en van het gemeentebestuur werden overhandigd door Hugo Maes, burgemeester.