Woonzorgcentrum De Reiger: opname opnieuw mogelijk

Michelle Gils

Eind november verhuizen de eerste bewoners van het oude woonzorgcentrum De Reiger in Temse naar een nieuwbouw. Om de verhuis mogelijk te maken, nam het woonzorgcentrum tijdelijk geen nieuwe bewoners meer op. Door interne verschuivingen kan het woonzorgcentrum toch opnieuw bewoners opnemen in het oude woonzorgcentrum.

In mei 2022 nam de Raad van Bestuur van Welzijnsvereniging Sleutelzorg kennis van de beslissing van Lokaal Bestuur Temse om het aantal woongelegenheden op de campus in Temse aan te passen. Zo worden er in de nieuwbouw van De Reiger slechts 128 nieuwe woongelegenheden gecreëerd en wordt de huidige capaciteit van 154 afgebouwd met 26 woongelegenheden.

Om de verhuis van de eerste bewoners vanuit het oude woonzorgcentrum naar het nieuwe woonzorgcentrum mogelijk te maken, besliste de Raad van Bestuur in april om tijdelijk geen nieuwe bewoners op te nemen in het huidige gebouw.

Aangezien het aantal bewoners ondertussen verminderde met 20 is het toch nog mogelijk om sneller dan voorzien opnieuw bewoners op te nemen in het huidige woonzorgcentrum. Opname voor permanent verblijf is vooral mogelijk in de afdeling voor beschermd wonen.

De voorziene verhuisdatum naar het nieuwe woonzorgcentrum blijft voorzien voor eind november 2023.

Muurschildering van Reynaert in Temse

In 2024 is Temse voorzitter van het Intergemeentelijk Project Land van Reynaert. Tijdens de opening van het toeristisch seizoen nam Temse de fakkel over van Sint-Niklaas. Dit jaar voorzien we heel wat activiteiten in een vossenjasje.

Op zoek naar een betaalbare huurwoning? Het immocafé in buurthuis Den Boodt helpt je op weg

Buurthuis Den Boodt opent op donderdag 27 juni van 14 tot 16 u. voor de eerste maal de deuren van het immocafé. Kandidaat-huurders kunnen er om de twee weken terecht voor tips en ondersteuning bij de zoektocht naar een betaalbare huurwoning.

Vaste afspraak op woensdagavond: de Parkfeesten

Afspreken met vrienden op een zomeravond op een mooie locatie, met muziek en een drankje erbij. Dat klinkt als: de Parkfeesten. Een gratis evenement met een muzikaal aanbod voor jong en minder jong. De Parkfeesten zijn een gevestigde waarde in het zomeraanbod en brengen wekelijks meer dan 500 bezoekers naar het park.