Gepubliceerd

Deel dit standpunt

Een portie gezond (boeren)verstand met een lange termijnvisie

“Gezond boerenverstand”  werd vroeger wel eens als een scheldwoord gebruikt maar voor ons is dit het niet, het ligt net aan de basis van doordachte beslissingen.

In onze gemeente moet het wijs zijn om te wonen: we moeten er graag wonen omdat het er proper, veilig, leefbaar, rustig,... is maar ook omdat er van alles te beleven is voor jong en oud. Wijs staat echter niet alleen voor leuk en plezant maar ook voor verstandig, doordacht en duurzaam. Het gaat dus over wijs van wijsheid. We willen elke beslissing nemen met een portie gezond (boeren)verstand en met een lange termijnvisie in het achterhoofd, verder dan de volgende verkiezingen. De financiën moeten bv. op orde blijven maar er moet hiervoor niet altijd voor de goedkoopste oplossing gekozen worden. Op het gebied van mobiliteit vinden we dat er ingezet moet worden op veiligheid en comfort voor fietsers maar mogen we niet vergeten dat er ook nog auto's zijn.