Welkom op de vrijwilligersbeurs

Katrien Schryvers

Heel wat organisaties in Zoersel en omliggende gemeenten zijn op zoek naar helpende handen. Het gaat om zorginstellingen, vrijetijdsorganisaties, natuurverenigingen, veiligheidsdiensten… noem maar op. “Er is voor ieder wat wils”, zegt schepen Katrien Schryvers, “En dat is maar goed ook, want ieder heeft zijn eigen interesses en talenten.”

“Om het engagement van onze Zoerselaars te koppelen aan verenigingen en organisaties die ontzettend blij zouden zijn met extra versterking, organiseren we een heuse vrijwilligersbeurs”, vertelt Katrien , “Iedereen is welkom om te grasduinen door het aanbod, om een workshop te volgen of om op speeddate te gaan met andere vrijwilligers.”

Afspraak op 1 april tussen 10 uur en 14.30 uur in de Kapel (Handelslei 167). Voor de workshops en de speeddate schrijf je best in via [email protected] of via de webshop. Een overzicht van alle deelnemende organisaties en het programma vind je op deze link

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.

Eén duidelijk en vernieuwd reglement voor alle voordelen van de Z-pas

Sinds september 2014 hebben Zoerselaars met een beperkt inkomen recht op een Z-pas. Daarmee krijgen ze verschillende kortingen.