WarMegem opent meteen met topper Ware Gloed

Margot Desmet

Dit weekend gaat WarMegem - de warmste tiendaagse van het jaar – van start met een knaller van formaat. De magische lichtwandeling Ware Gloed laat Waregem drie dagen lang in een warme gloed baden. Vorig jaar verwelkomden we 25 000 bezoekers en ook nu verwachten we op vrijdag 9, zaterdag 10 en zondag 11 februari, telkens van 18.00u. tot 22.00u., weer veel volk in het centrum van de stad.

Net als vorig jaar mag je je tijdens Ware Gloed verwachten aan een feeëriek parcours met indrukwekkende lichtinstallaties en lumineuze verrassingen. Dankzij het compacte parcours van bijna 2 km beleven jong en oud een onvergetelijk én onbezorgd lichtavontuur. Ware Gloed start aan park Baron Casier (ingang Stationsstraat) en gaat door het park over de Markt en doorheen de dekenale kerk richting Het Pand. Het parcours sluit af aan cc De Schakel. Je kan het parcours bekijken en downloaden op waregem.be/waregloed.

Verkeersmaatregelen
Het parcours loopt via de uitgang van park Baron Casier dus ook langs de Markt richting Het Pand. Om alles veilig te laten verlopen, is de Markt daarom verkeersvrij op 9, 10 en 11 februari, telkens van 18.00u. tot 22.00u. Er is bovendien een parkeerverbod op de Markt, tijdens dezelfde uren. Doorgaand verkeer van de Stormestraat naar de Stationsstraat blijft wel mogelijk. Verkeer vanuit de Holstraat volgt verplicht de Keukeldam.

Parkeren

Tijdens Ware Gloed verwachten we veel bezoekers. We raden aan om zoveel mogelijk te voet, met de fiets of het openbaar vervoer af te zakken naar het centrum. Kom je toch met de wagen? Dan kan je op drie parkings gratis langparkeren: parking Expo, parking Jeugdcentrum en parking Station (op vrijdag vanaf 19.00u.).

Nog veel meer WarMegem

WarMegem komt meteen op kruissnelheid met publiekslieveling Ware Gloed, maar er is nog veel meer. Van 9 tot 18 februari zijn er heel wat hartverwarmende initiatieven die van Waregem tien dagen lang de warmste plek van het land maken. Je ontdekt ze allemaal op www.warmegem.be.

Buren vieren samen met de feestcheque en kiezen opnieuw hun Buur van het Jaar

De Europese Dag van de Buren – dit jaar op vrijdag 31 mei – brengt opnieuw duizenden buren samen. Ook in Waregem wordt dat in tientallen buurten gevierd, gewoon op straat of met een lekkere barbecue. Feestende buurten kunnen met een feestcheque van de stad rekenen op een financieel duwtje in de rug. We gaan dit jaar ook opnieuw op zoek naar de Buur van het Jaar.

Algemeen directeur Guido De Langhe met pensioen, Frederik Verdonck is opvolger

De gemeenteraad aanvaardde in de zitting van dinsdag 2 april het ontslag van algemeen directeur Guido De Langhe. De directeur gaat immers met pensioen op 1 juli. Ondertussen is met huidig financieel adviseur Frederik Verdonck ook zijn opvolger bekend.

Vanaf 1 mei half uur gratis parkeren in rode zone en uitbreiding blauwe zone

De gemeenteraad heeft op dinsdag 2 april het aangepast belastingreglement op het parkeren 2020-2025 goedgekeurd. De wijzigingen houden in dat je vanaf 1 mei het eerste half uur gratis kan parkeren in de rode zone en dat de blauwe zone wordt uitgebreid in de stationsomgeving. Dat nieuwe reglement is van kracht vanaf 1 mei 2024.