Waregem telt 40.000 inwoners

Margot Desmet

Het stadsbestuur verwelkomde gisteren officieel zijn 40 000e inwoner. Hiermee bevestigt Waregem zijn positie als vijfde grootste stad van West-Vlaanderen.

Benjamin De Landtsheer en Chelsey Verstraeten kwamen hun eerste dochtertje Jenna-Lou inschrijven. Het meisje is geboren op 18 april om 16.16u. in het O.L.V. van Lourdes Ziekenhuis. Zij is daarmee officieel de 40 000e inwoner van onze stad.

Het bestuur liet deze opmerkelijke gebeurtenis niet zomaar voorbijgaan en bood het echtpaar een gepersonaliseerd cadeau aan. Jenna-Lou heeft nu een mooi slabbetje en badhanddoek met haar nieuwe ‘eretitel’ van 40 000e inwoner.

Sterrenregister is hart onder de riem voor ouders van sterrenkindjes

Ouders die een kind verliezen na een zwangerschap van minder dan 140 dagen, kunnen wettelijk geen aangifte doen van hun zoon of dochter. Daarom is er vanaf nu in Waregem ook een sterrenregister. Het register is er voor sterrenkindjes ongeacht de duur van de zwangerschap.

Claus Belevingsexpo brengt Hanengevecht digitaal tot leven

Met de steun van Toerisme Vlaanderen vormt de Claus Belevingsexpo vanaf vandaag de absolute blikvanger van het Clausjaar in de pittoreske kerk van Sint-Eloois-Vijve. Het befaamde meesterwerk ‘Hanengevecht’ komt er digitaal tot leven aan de hand van technologische hoogstandjes. Met behulp van een tablet duik je nog tot 22 september in de leefwereld van de personages op het schilderij uit 1882, alsof je er zelf bij was. Als hoogtepunt van het bezoek kom je oog in oog te staan met het enige echte ‘Hanengevecht’.

Buren vieren samen met de feestcheque en kiezen Frieda De Vos als Buur van het Jaar

De Europese Dag van de Buren brengt elk jaar vele duizenden buren samen, gewoon op straat of bij een lekkere barbecue. Een initiatief dat ook in Waregem veel succes kent, want dit jaar schreven zich maar liefst 64 buurten in voor het gratis promopakket. Dit keer werd Frieda De Vos verkozen als Buur van het Jaar. Zij werd uitgebreid in de bloemetjes gezet.