Volkstuinpark Het Slekkepark krijgt twee extra tuintjes

Margot Desmet

Op het volkstuinpark Het Slekkepark ligt een vrij perceel van 40m² dat oorspronkelijk bedoeld was als demotuin voor beheerder Tuinhier. Het perceel wordt binnenkort omgevormd tot twee extra tuintjes voor het publiek. De tuintjes worden net als de 40 bestaande tuintjes ingericht met een eigen tuinhuis en regenton. Volkstuinpark Het Slekkepark werd geopend in maart 2018 aan de Windhoek/Slekkeput. Alle 40 tuintjes waren van bij het begin meteen verhuurd. Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven op de wachtlijst via www.waregem.be/volkstuinpark.

cd&v Waregem stelt volledige lijst en slogan voor

Op 13 oktober 2024 trekt de Waregemse kiezer opnieuw naar de stembus. De ploeg van cd&v Waregem staat vandaag al klaar met een volledige kandidatenlijst. Met 33 gedreven kandidaten en duidelijke ambities toont de partij dat ze ‘klaar is voor meer’.

Speedpedelecs toegelaten in eenrichtingsstraten en zones voor plaatselijk verkeer

Het college van burgemeester en schepenen heeft tijdens de zitting van 10 april 2024 een aanvullend verkeersreglement vastgesteld. Dat reglement laat speedpedelecs binnenkort toe om eenrichtingsstraten ook in tegenrichting in te rijden, behalve in de Stormestraat en Stationsstraat waar je als fietser ook niet in tegenrichting mag rijden. Speedpedelecs mogen in Waregem binnenkort ook zones doorkruisen waar enkel plaatselijk verkeer is toegelaten.

Buren vieren samen met de feestcheque en kiezen opnieuw hun Buur van het Jaar

De Europese Dag van de Buren – dit jaar op vrijdag 31 mei – brengt opnieuw duizenden buren samen. Ook in Waregem wordt dat in tientallen buurten gevierd, gewoon op straat of met een lekkere barbecue. Feestende buurten kunnen met een feestcheque van de stad rekenen op een financieel duwtje in de rug. We gaan dit jaar ook opnieuw op zoek naar de Buur van het Jaar.