Verwelkomende groene oase bij Welzijnsvereniging Sleutelzorg in Temse

Michelle Gils

Welzijnsvereniging Sleutelzorg Temse opent officieel het plein en kunstwerk

De bewoners van woonzorgcentrum De Reiger zijn enkele maanden geleden verhuisd naar de nieuwbouw van Welzijnsvereniging Sleutelzorg aan de Clement D’hooghelaan in Temse. Sindsdien is er verder gewerkt aan de aanleg van het plein, dat zich bovenop de semi-ondergrondse parkeerplaats voor bezoekers en medewerkers van WV Sleutelzorg bevindt. Dit plein bestaat uit drie groene zones waarin de zintuigen centraal staan, met de nadruk op kleur, geur en tast.

Op het plein staat een bijzondere bank, ontworpen door Holarchitecten en gefinancierd via een Vipa-subsidie. Deze subsidie, die ook de bouw van het lokaal dienstencentrum De Flamingo mogelijk maakte, verplichtte de aanschaf van een kunstwerk. De bank, met zijn speelse elementen, nodigt bezoekers en bewoners uit om een wandeling over het plein te maken en even uit te rusten. Het plein werd officieel ingehuldigd op 24 mei 2024.

Rechtstreekse lijn met de burgemeester: Werken polikliniek gestart op 16 mei

Première film Lucky Lady II

Première film Lucky Lady II
Amerikaanse bommenwerper stortte op 30 juli 1943 neer in Tielrode
Vrijdag 7 juni, 20 u., Sint-Pieterskerk Tielrode

De neerstorting van de Amerikaanse bommenwerper Lucky Lady II op 30 juli 1943 leeft voort in het collectieve geheugen van Tielrode. Na meerdere herdenkingen, publicaties (boek, brochures…), expo’s e.a. is nu ook een film gerealiseerd. Rudy Bredael (Waaslandse Videoclub Temse) is de cineast van de 48' durende prent, die de geschiedenis van het toestel omvat: van bij zijn opstijgen in Norfolk (Engeland) tot en met de meest recente herdenking op 30 juli 2023. De film gaat in première op vrijdag 7 juni20 u., in de Sint-Pieterskerk van Tielrode. De vertoning wordt voorafgegaan door een selectie filmpjes (20') uit de Oude Doos m.b.t. Tielrode. Ter plekke kan ingeschreven worden voor de usb-stick die de film én de digitale versie van het boek omvat. Kostprijs: 20 euro.

Iedereen is welkom! De toegang is gratis.

Rechtstreekse lijn met de burgemeester: In memoriam Cyriel De Beule, Tielrodes laatste dorpsfiguur