Verwelkomende groene oase bij Welzijnsvereniging Sleutelzorg in Temse

Publicatiedatum

Auteur

Michelle Gils

Deel dit artikel

Welzijnsvereniging Sleutelzorg Temse opent officieel het plein en kunstwerk

De bewoners van woonzorgcentrum De Reiger zijn enkele maanden geleden verhuisd naar de nieuwbouw van Welzijnsvereniging Sleutelzorg aan de Clement D’hooghelaan in Temse. Sindsdien is er verder gewerkt aan de aanleg van het plein, dat zich bovenop de semi-ondergrondse parkeerplaats voor bezoekers en medewerkers van WV Sleutelzorg bevindt. Dit plein bestaat uit drie groene zones waarin de zintuigen centraal staan, met de nadruk op kleur, geur en tast.

Op het plein staat een bijzondere bank, ontworpen door Holarchitecten en gefinancierd via een Vipa-subsidie. Deze subsidie, die ook de bouw van het lokaal dienstencentrum De Flamingo mogelijk maakte, verplichtte de aanschaf van een kunstwerk. De bank, met zijn speelse elementen, nodigt bezoekers en bewoners uit om een wandeling over het plein te maken en even uit te rusten. Het plein werd officieel ingehuldigd op 24 mei 2024. 

 

 

Nieuws

Temse ondertekent het charter ‘Gezonde Gemeente’

In het AC De Zaat in Temse hebben de zeven Wase gemeentebestuur hun handtekening gezet onder de hernieuwing van het charter ‘Gezonde Gemeente’. Ze engageren zich om te werken aan een goede gezondheid en levenskwaliteit voor hun inwoners. Ze zetten onder andere in op mentale gezondheid, tabakspreventie en gezonde voeding voor kinderen.

Bron: HLN - Kristof Pieters

Maurice Boel en Maddy De Beule vieren diamanten bruiloft

De jubilarissen werden op zaterdag 17 mei jl. in het AC De Zaat ontvangen n.a.v. hun 60ste huwelijksverjaardag. De attenties van het Koninklijk Paleis en van het Lokaal Bestuur werden hen overhandigd door burgemeester Hugo Maes.

Maurice werd op 24 december 1937 in Tielrode geboren. Maddy zag het levenslicht op 19 januari 1946 in Elversele.

Het echtpaar trad in het huwelijksbootje in Waasmunster op 7 mei 1965. Ze hebben 2 zonen (Rudy en Geert) en 2 kleindochters.

De jubilarissen gaan in hun vrije tijd graag fietsen.

 

Diamanten Bruiloft voor Lucien De Keersmaeker en Rita Vergauwen

Op zondag 18 mei jl. vierden Lucien De Keersmaeker en Rita Vergauwen hun diamanten huwelijksjubileum. Lucien werd geboren in Kruibeke op 7 november 1941, Rita in Temse op 14 mei 1945.

Het echtelijk huwelijk vond plaats op 7 mei 1965 in Temse. Lucien was werkzaam als huisschilder, Rita was huisvrouw.

Ze hebben 1 zoon (Kurt), 2 dochters (Tania & Nancy), 4 kleinzonen, 1 kleindochter, 3 achterkleinzonen en 1 achterkleinkind dat op komst is.

Het echtpaar vertoeft graag in Oostenrijk.

De attenties van het Koninklijk Paleis en van het gemeentebestuur werden overhandigd door Hugo Maes, burgemeester.