Twee Waregemse kandidaten voor de bovenlokale verkiezingen op 9 juni

Margot Desmet

Margot Desmet en Cindy Vanhoutte versterken de West-Vlaamse lijsten van cd&v.

Afgelopen zaterdag maakte cd&v West-Vlaanderen de volledige lijst voor de Vlaamse en Federale verkiezingen van 9 juni bekend. Vanuit Waregem versterken ook Margot Desmet en Cindy Vanhoutte de West-Vlaamse ploeg van cd&v.

“Het is een hele eer om mee het verhaal van cd&v West-Vlaanderen te mogen uitdragen”, zegt Margot Desmet die op de federale lijst de 5e plaats bekleedt. “Ik kijk ernaar uit om samen met dit ijzersterk team vol te strijden voor meer respect voor onze mooie provincie.”

“Onze partij is op 9 juni de enige juiste keuze”, vervolgt Cindy Vanhoutte. “Cd&v kiest resoluut voor een warme samenleving met deftige politici die werk maken van de meest fundamentele dingen in het leven: een deftig inkomen waarbij je ook nog tijd kan hebben voor familie, een deftig veiligheidsbeleid, en deftige zorg in de buurt. Enkel een sterk centrum kan daar voor zorgen.”

Ook federaal lijsttrekker Nathalie Muylle is blij met het opgenomen engagement. “Ik ben zeer tevreden dat Margot vanuit Waregem mee aan de kar wil trekken van het verhaal van cd&v in West-Vlaanderen. Bij cd&v kiezen we resoluut voor mensen die met beide voeten in de samenleving staan, net daarom is Margot een enorme waardevolle aanvulling voor onze West-Vlaamse ploeg.”

Hilde Crevits: “Cindy is gedreven en enthousiast om samen met de andere kandidaten aan de kar te trekken voor West-Vlaanderen, om dicht bij de mensen te staan en het verschil te maken. Het engagement van Cindy uit Waregem is een enorme meerwaarde voor onze lijst voor het Vlaams Parlement.”

Provinciaal voorzitter van cd&v West-Vlaanderen Kris Declercq is overtuigd van de kwaliteit van de lijst. “Zowel voor de Kamer als het Vlaams Parlement kunnen we rekenen op een mooie mix van ervaren krachten en jong geweld. In West-Vlaanderen brengt cd&v de meest kwalitatieve lijst op de been. En daar maken Margot en Cindy terecht deel van uit.”

De volledige kandidatenlijst vind je terug op www.cdenvwest-vlaanderen.be.

cd&v Waregem stelt volledige lijst en slogan voor

Op 13 oktober 2024 trekt de Waregemse kiezer opnieuw naar de stembus. De ploeg van cd&v Waregem staat vandaag al klaar met een volledige kandidatenlijst. Met 33 gedreven kandidaten en duidelijke ambities toont de partij dat ze ‘klaar is voor meer’.

Speedpedelecs toegelaten in eenrichtingsstraten en zones voor plaatselijk verkeer

Het college van burgemeester en schepenen heeft tijdens de zitting van 10 april 2024 een aanvullend verkeersreglement vastgesteld. Dat reglement laat speedpedelecs binnenkort toe om eenrichtingsstraten ook in tegenrichting in te rijden, behalve in de Stormestraat en Stationsstraat waar je als fietser ook niet in tegenrichting mag rijden. Speedpedelecs mogen in Waregem binnenkort ook zones doorkruisen waar enkel plaatselijk verkeer is toegelaten.

Buren vieren samen met de feestcheque en kiezen opnieuw hun Buur van het Jaar

De Europese Dag van de Buren – dit jaar op vrijdag 31 mei – brengt opnieuw duizenden buren samen. Ook in Waregem wordt dat in tientallen buurten gevierd, gewoon op straat of met een lekkere barbecue. Feestende buurten kunnen met een feestcheque van de stad rekenen op een financieel duwtje in de rug. We gaan dit jaar ook opnieuw op zoek naar de Buur van het Jaar.