De Lijn ook in landelijk Temse!

Op 6 januari 2024 gaat de tweede fase van de uitrol Basisbereikbaarheid in Temse in voege.

Het verdwijnen van de reguliere bushalte, lijn 95, op Velle aan de kerk, zorgde voor heel wat bezorgdheid en wenkbrauwengefrons. Het stijgende inwonersaantal en de beperkte mobiliteit bij sommige inwoners versterkt deze bezorgdheid. We zijn daar als fractie niet blind voor. We begrijpen dat er keuzes nodig zijn op bovenlokaal niveau en dat De Lijn niet altijd een even gewillige gesprekspartner is. We moeten dit op alle beleidsniveau's blijvend aankaarten. Vanuit het lokaal bestuur Temse doen wij ook wat wij kunnen en hameren vooral op communicatie.

Vanuit de cd&v-fractie Temse geven wij volgende standpunten mee.

• Allereerst betreuren we het verdwijnen van gevestigde lijnen zoals die op Velle. Minder mobiele mensen moeten steeds de mogelijkheid hebben om zich op een laagdrempelige manier te kunnen verplaatsen. Ook schoolgaande kinderen uit deelgemeenten moeten steeds een beroep kunnen doen op lijnbussen.
  • We wijzen op de nood aan meer communicatie rond:
    •  Lijn 931 die regelmatig langs de kerk van de Velle passeert.
    •  De mogelijkheid tot inschakelen van een flexbus die tot Bornem rijdt.

Laat hier je gegevens achter en engageer je ook voor een blijvende druk op De Lijn en lobbywerk via de vervoersregio's.
Samen zorgen we voor degelijke dienstverlening van De Lijn.

In het kader van deze petitie verwerken wij uw gegevens conform onze privacyverklaring. Raadpleeg deze hier.