Strategische inplanting laadinfrastructuur

Margot Desmet

De Vlaamse overheid heeft het voorstel van de stedelijke verkeersdienst goedgekeurd voor de strategische plaatsing van laadinfrastructuur. Het laadpalenplan van de stad wil het aantal openbare laadpunten stelselmatig optrekken. De ambitie is om elke Waregemnaar die in een zone woont waar op privaat terrein geen mogelijkheden zijn om op te laden een laadpunt aan te bieden binnen de 250 meter.

De eerste laadpaal werd al geplaatst in de Henri Lebbestraat, de concessiehouder installeert binnenkort ook openbaare laadpunten op deze locaties:

§  Liebaardstraat, parking tussen Paradisio en De Mote
§  Kerkplein, achterzijde kerk
§  Koekoekstraat aan pastorie
§  Koekoekstraat, nieuwe parking aan Chiro
§  Roger Vansteenbruggestraat rechtover lagere school
§  Hoge Kouter (parkeerplaatsen aan Roterijstraat)
§  Marcel Windelsstraat, parking park Casier (230V)
§  Zultseweg-Churhilllaan (230V)
§  Kruishoutemseweg, parking aan Kamiano
§  Westerlaan aan de Toekomststraat
§  Zuiderlaan, parking op de hoek met de Holstraat
§  Jozef Duthoystraat, op het plein (230V)
§  Lijsterlaan
§  Bieststraat, kerkplein
§  Poekelaan, parking kruispunt
§  Kerkhofstraat-Europalaan aan OC
§  Remi Vanmeerhaeghestraat aan de kerk (230V)

Een overzicht van alle publieke laadpunten in Waregem vind je op deze website:

Laureaten van erg succesvolle actie Maand van de Markt bekend

Waregem nam van 1 tot 30 april opnieuw deel aan de Maand van de Markt. Zowel op de woensdagmarkt in Beveren-Leie als op de zaterdagmarkt in Waregem vielen er heel wat leuke prijzen te winnen. Het stadsbestuur mocht onlangs de winnaars feliciteren. Provincie West-Vlaanderen zette mee haar schouders onder deze actie, maar liefst 75 markten in onze provincie namen deel.

Gemeenteraad keurt intentieovereenkomst voor jaagpadverbinding eiland D'Hooie goed

De gemeenteraad keurde op dinsdag 7 mei de intentieovereenkomst goed voor de toekomstige aanleg van een nieuwe jaagpadverbinding langs de Leie tussen Sint-Eloois-Vijve en Zulte. Dat is nodig om het project van De Vlaamse Waterweg, dat voorziet in twee bruggen en een jaagpad, te kunnen uitvoeren. Het zal niet alleen de zachte mobiliteit langs de Leie verbeteren, maar ook de recreatie langs de rivier nog meer stimuleren.

Eerste panelen van de Speelkoer gezet

De eerste panelen van de Speelkoer in Beveren-Leie zijn gezet. De oude stedelijke basisschool wordt de nieuwe thuis van de harmonie van Beveren-Leie, in combinatie met een vaste repetitieruimte voor muziekbands en twee polyvalente lokalen voor de kunstacademie en andere verenigingen.