Straatnamen verkaveling Oranjestraat

Stephanie Reymen

In Vorst-Meerlaar komt er een nieuwe verkaveling ter hoogte van de Heistraat en de Oranjestraat. De nieuwe straatnamen voor de verkaveling, Zagerijstraat en Molenaarsstraat, werden door de gemeenteraad goedgekeurd.

De nieuwe verkaveling krijgt twee aparte ingangen: één aan de Heistraat en één aan de Oranjestraat. Deze twee straten zijn niet met elkaar verbonden, er is een 'knip' voorzien in het midden van de wijk. Om duidelijkheid te scheppen voor bijvoorbeeld de hulpdiensten wordt er voor twee aparte straatnamen gekozen.

Het rijke verleden van de stoomzagerij en de molen, die opgesteld stond in de Oranjestraat, vertaalt zich in de straatnamen? Schepen van Cultuur Gerda Broeckx: 'Het forum Cultuur gaf een positief advies voor de straatnamen Zagerijstraat en Molenaarsstraat.' Beide straten bevatten een verwijzing naar het vroegere gebruik van de molen en de erfgoedwaarde van de stoomzagerij.

Nieuws uit Laakdal

Mogelijke aankoop Getteken 8 (Flower Power)

Het gemeentebestuur bekijkt of de aankoop van Getteken 8 (de voormalige Flower Power) ertoe kan leiden dat de verbindingsweg tussen de Kabienstraat en Getteken verbreed wordt.

Cashpunt Veerle wordt toegankelijker

Het voetpad voor het Cashpunt in Veerle wordt vlakker gemaakt. De helling om het Cashpunt binnen te gaan is nu te steil voor rolstoelgebruikers

Tine wil burgemeesterschap combineren met rol als volksvertegenwoordiger

Tine gaat voor een vierde ambtstermijn als burgemeester. Ze wil dit doen in combinatie met haar nieuwe functie als federaal parlementslid. Ze schreef een brief om uit te leggen wat de combinatie van deze twee functies kan betekenen voor onze gemeente.