Stad pakt uit met mobiliteitsmarkt tijdens Week van de Mobiliteit

Margot Desmet

Tijdens de Week van de Mobiliteit zetten we zoveel mogelijk mensen #goedopweg. Daarom onderneemt het Waregemse stadsbestuur op zaterdag 16 september een resem acties op de wekelijkse markt.

Van 16 tot 22 september worden over heel Vlaanderen tal van acties opgezet, waarbij duurzame mobiliteit in de kijker wordt gezet.

Op de zaterdagmarkt van 16 september pakt Waregem uit met een mobiliteitsmarkt, waar autodelen met Fox Share, het gebruiken van Bluebikes, onze fiets- en wandelroutes en de diensten van Werkplus/Veloods in de kijker worden gezet. Alle bezoekers gaan bovendien met een gadget naar huis. Daarnaast kunnen kinderen een eigen smoothie maken door stevig op de trappers te staan.

Kom je op zaterdag 16 of zondag 17 september met de fiets, te voet of met het openbaar vervoer naar zwembad De Treffer? Dan word je beloond met een leuke drinkfles of sportsjaal van Waregem Sport.

Het stadsbestuur zet ook extra in op promotie van de STRAP-dag bij scholen. En op Woensdag Fietsdag, dit jaar op 20 september, beloont de stad het eigen personeel dat met de fiets naar het werk komt met een kleine attentie.

Waregem haalt label Kindvriendelijke Stad binnen

Waregem mag zich de komende zes jaar Kindvriendelijke Stad noemen. Het felbegeerde label wordt uitgereikt door Bataljong, dat een stuurgroep van veertien organisaties leidt. De stad Waregem ontving het label op maandag 24 juni uit handen van Kinderrechtencommissaris Caroline Vrijens.

Regenboogbrug en middenplein zorgen voor metamorfose Regenboogpark

Op vrijdag 21 juni werden de nieuwe Regenboogbrug en het middenplein aan de Zuiderlaan feestelijk geopend. De nieuwe Regenboogbrug doet haar oorsprong alle eer aan en werd gerenoveerd met een flinke knipoog naar het WK wielrennen van 1957. De vernieuwde brug en middenplein maken deel uit van de metamorfose van het Regenboogpark dat een groene verbinding vormt van de Zuiderlaan tot aan Het Pand.

Gratis zonnecrème voor jeugdwerk

Ter preventie van huidkanker wil de stad jeugdverenigingen en speelpleinwerkingen ondersteunen bij veilig zonnen. Daarom koopt de stad zonnecrème aan in handige verpakkingen, zodat de Waregemse jeugd deze zomer optimaal beschermd is tegen de zon. Vaak hebben kinderen immers geen zonnecrème mee op kamp of geraken ze die kwijt. De stad komt tussen om te vermijden dat het jeugdwerk voor alle kosten moet opdraaien. De hoeveelheid zonnecrème die ter beschikking wordt gesteld, wordt berekend op basis van de grootte van de vereniging of speelpleinwerking.