Stad ondertekent charter 'Iedereen verdient vakantie

Margot Desmet

Stad Waregem ondertekent het charter ‘Iedereen verdient vakantie’ in het kader van het Vlaams decreet met dezelfde naam.

Daarmee engageert de stad zich om de deelname aan vrije tijd en toerisme als een basisrecht toegankelijker te maken voor kansarme gezinnen. Het decreet en charter zetten in op drie speerpunten: het versterken van organisaties die vakanties organiseren voor maatschappelijk kwetsbare groepen, laagdrempelige reisbemiddelingskantoren voor mensen met een beperkt budget (zoals bvb. Rap Op Stap) versterken en subsidies mogelijk maken voor projecten die het recht op vakantie mee helpen realiseren. In het welzijnshuis is er al een wekelijkse zitdag van een Rap op Stap-vrijwilliger.

Stille studeerplekken in Elindus Arena en de bib

Studenten kunnen van 27 mei tot en met 21 juni voor een stille studeerplek terecht in het tribunegebouw van de Elindus Arena, het voetbalstadion van SV Zulte Waregem. De studeerruimte is elke werkdag open van 8.00u. tot 18.00u., maar is gesloten tijdens de weekends. De ruimte zal door andere events niet beschikbaar zijn op donderdag 30 mei en vrijdag 7 juni. Studenten kunnen tijdens de openingsuren ook terecht in de bibliotheek in Waregem. Een plekje reserveren in de Bibbox is verplicht en kan via Bookaplace. Ten slotte zijn er ook stille studeerplekken in de jeugdhuizen Jakkedoe en Den Uitvlucht.

Beleving troef tijdens tweejaarlijkse Vrijetijdsmarkt

Op zaterdag 1 juni smelten cultuur, sport en vrije tijd samen in Waregem. Tal van lokale verenigingen en organisaties zetten van 14.00u. tot 18.00u. hun werking in de kijker op de Zuiderpromenade en het Boekenplein. Kom jij ook proeven van het gigantische aanbod tijdens de Vrijetijdsmarkt?

Vlasbloemen van Emile Claus sieren deze zomer Waregems centrum en deelgemeenten

Op de échte zomer is het nog even wachten, maar Waregem fleurt nu al op. Tot en met de Waregem Koerse Feesten sieren de vlasbloemen van Emile Claus het straatbeeld. Het stadsbestuur investeert daarmee in authentieke decoratie die bovendien volledig in Waregem werd vervaardigd.