Stad lanceert twee digipunten

Margot Desmet

De stad start op 1 juni met de uitrol van twee digipunten in het kader van het project Digibank Waregem. In een digipunt kunnen burgers gratis met allerlei digitale vragen terecht. Denk maar aan ‘hoe installeer ik itsme of hoe maak ik een Facebookprofiel aan?’. Je wordt in het digipunt begeleid door de e-buddies. Dat zijn vrijwilligers met een digitale basiskennis en een hart voor vrijwilligerswerk.

Vanaf 1 juni kan je op vrijdag van 14.00u. tot 16.00u. naar het digipunt in dienstencentrum Het Gaverpeirdje en op zaterdag van 10.00u. tot 12.00u. in de Waregemse bibliotheek. Na de zomer worden nog drie digipunten opgericht: in de bibliotheken van Desselgem en Sint-Eloois-Vijve en in ’t Kelderke. De vrijwilligers krijgen ondersteuning via het Beego-platform, een team van IT-studenten. Vooraleer de vrijwilligers aan de slag gaan, is er op 24 mei nog een startmoment waar ze tips & tricks krijgen van IT-experts. Met dit project wil de stad iedereen zoveel mogelijk up-to-date houden in de digitale wereld en de digitale kloof verkleinen.

Laureaten van erg succesvolle actie Maand van de Markt bekend

Waregem nam van 1 tot 30 april opnieuw deel aan de Maand van de Markt. Zowel op de woensdagmarkt in Beveren-Leie als op de zaterdagmarkt in Waregem vielen er heel wat leuke prijzen te winnen. Het stadsbestuur mocht onlangs de winnaars feliciteren. Provincie West-Vlaanderen zette mee haar schouders onder deze actie, maar liefst 75 markten in onze provincie namen deel.

Gemeenteraad keurt intentieovereenkomst voor jaagpadverbinding eiland D'Hooie goed

De gemeenteraad keurde op dinsdag 7 mei de intentieovereenkomst goed voor de toekomstige aanleg van een nieuwe jaagpadverbinding langs de Leie tussen Sint-Eloois-Vijve en Zulte. Dat is nodig om het project van De Vlaamse Waterweg, dat voorziet in twee bruggen en een jaagpad, te kunnen uitvoeren. Het zal niet alleen de zachte mobiliteit langs de Leie verbeteren, maar ook de recreatie langs de rivier nog meer stimuleren.

Eerste panelen van de Speelkoer gezet

De eerste panelen van de Speelkoer in Beveren-Leie zijn gezet. De oude stedelijke basisschool wordt de nieuwe thuis van de harmonie van Beveren-Leie, in combinatie met een vaste repetitieruimte voor muziekbands en twee polyvalente lokalen voor de kunstacademie en andere verenigingen.