Stad geeft derde verdieping van HippoLoggia in concessie aan BV Compleet

Margot Desmet

Vanaf 1 januari 2024 wordt de derde verdieping van HippoLoggia in concessie gegeven aan BV Compleet. Dat werd beslist in het schepencollege nadat de concessieovereenkomst goedgekeurd werd in de gemeenteraadzitting van juli. Zaakvoerder en Waregemnaar Hein Defrenne zal er bedrijfs- en economische activiteiten, privéfeesten en andere events organiseren.

Na aankoop van de gebouwen en parking van HippoLoggia werd de stad op 1 september 2022 eigenaar van de volledige site van de Gaverbeekhippodroom. HippoLoggia is een van de meest toonaangevende eventlocaties in Zuid-West-Vlaanderen. Met een uniek zicht op de hippodroom beschikt HippoLoggia over verschillende zalen met een capaciteit van 100 tot 2000 personen. Op de tweede verdieping is het bezoekerscentrum HIPPO.WAR gevestigd. Daarbovenop is er ruime parkeergelegenheid.

Het stadsbestuur koos ervoor om een uitbatingsconcessie uit te schrijven voor de derde verdieping van het prachtige gebouw. Die werd intussen toegewezen aan BV Compleet, het bedrijf van de Waregemse ondernemer Hein Defrenne.

In de overeenkomst staat dat er bedrijfs- en economische activiteiten, privéfeesten en andere events (geen fuiven) georganiseerd kunnen worden, en dit 12 jaar lang. Jaarlijks krijgt de Koninklijke Waregemse Koersvereniging wel drie weken lang het gebruiksrecht voor Waregem Koerse. Daarnaast kan de stad er zelf ook elk jaar drie eigen evenementen organiseren.

Laureaten van erg succesvolle actie Maand van de Markt bekend

Waregem nam van 1 tot 30 april opnieuw deel aan de Maand van de Markt. Zowel op de woensdagmarkt in Beveren-Leie als op de zaterdagmarkt in Waregem vielen er heel wat leuke prijzen te winnen. Het stadsbestuur mocht onlangs de winnaars feliciteren. Provincie West-Vlaanderen zette mee haar schouders onder deze actie, maar liefst 75 markten in onze provincie namen deel.

Gemeenteraad keurt intentieovereenkomst voor jaagpadverbinding eiland D'Hooie goed

De gemeenteraad keurde op dinsdag 7 mei de intentieovereenkomst goed voor de toekomstige aanleg van een nieuwe jaagpadverbinding langs de Leie tussen Sint-Eloois-Vijve en Zulte. Dat is nodig om het project van De Vlaamse Waterweg, dat voorziet in twee bruggen en een jaagpad, te kunnen uitvoeren. Het zal niet alleen de zachte mobiliteit langs de Leie verbeteren, maar ook de recreatie langs de rivier nog meer stimuleren.

Eerste panelen van de Speelkoer gezet

De eerste panelen van de Speelkoer in Beveren-Leie zijn gezet. De oude stedelijke basisschool wordt de nieuwe thuis van de harmonie van Beveren-Leie, in combinatie met een vaste repetitieruimte voor muziekbands en twee polyvalente lokalen voor de kunstacademie en andere verenigingen.