Samenwerkingsovereenkomst met OCMW Malle voor meer efficiënte arbeidstrajectbegeleiding

Gerlinde Hublin

OCMW-cliënten kunnen te maken krijgen met problemen binnen verschillende levensdomeinen. Eén van de elementen die in een begeleidingstraject aan bod kunnen komen, is activering naar werk. Dat gebeurt via arbeidstrajectbegeleiding (ATB). Om cliënten op weg te helpen naar een duurzame tewerkstelling is de nodige expertise nodig.

“Tot op heden werd de taak van arbeidstrajectbegeleiding opgenomen binnen een samenwerkingsverband met meerdere gemeenten en KINA p.v.”, legt schepen van sociale zaken Katrien Schryvers uit, “Voor de toekomst kiezen we nu voor een gedeelde functie met het OCMW van Malle. Zo kunnen we zelf meer uren beroep doen op de arbeidstrajectbegeleider en een eigen invulling geven aan deze opdracht.”

“Dankzij deze samenwerking investeren we in expertise, ervaring én zekerheid op het vlak van arbeidstrajectbegeleiding voor cliënten van het OCMW in zowel Malle als Zoersel”, besluit Katrien.

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.

Eén duidelijk en vernieuwd reglement voor alle voordelen van de Z-pas

Sinds september 2014 hebben Zoerselaars met een beperkt inkomen recht op een Z-pas. Daarmee krijgen ze verschillende kortingen.