Rondreizende tentoonstelling inspirteert over nieuwe woonvormen

Gerlinde Hublin

Onder de noemer ‘GeWOONtebreker’ willen de gemeenten Malle, Ranst, Schilde, Wijnegem, Wommelgem, Zandhoven en Zoersel samen met IGEAN onze inwoners laten nadenken over verschillende woonuitdagingen in verschillende levensfasen, en over mogelijke oplossingen daarvoor.

Zo is het bijvoorbeeld niet ideaal om als oudere alleen in een grote woning met veel trappen te wonen, of verder afgelegen van de dorpskern. Anderzijds zijn er heel wat jongeren en gezinnen die het steeds moeilijker hebben om een geschikte, betaalbare woning te vinden.
De tentoonstelling ‘Wonen in de tijd’ reist de verschillende gemeenten rond en wil inspireren om na te denken over verschillende woonvormen. Wat is bijvoorbeeld zorgwonen precies? Hoe gaat woningdelen in zijn werk? Cohousen, hoe doe je dat eigenlijk? En veel meer.
Tussen 16 oktober en 2 november kan ook jij er alles over leren in het administratief centrum te Sint-Antonius.

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.

Eén duidelijk en vernieuwd reglement voor alle voordelen van de Z-pas

Sinds september 2014 hebben Zoerselaars met een beperkt inkomen recht op een Z-pas. Daarmee krijgen ze verschillende kortingen.