De Roeselare-app, gelanceerd om de stadsdiensten dichter bij de burger te brengen, telt intussen bijna 10.000 gebruikers en blijft evolueren met nieuwe functies zoals straks ook een welzijnsmodule.
Iets meer dan een jaar geleden lanceerde Stad Roeselare de Roeselare-app, de dienstverlening nog dichter bij de burger brengen was de ambitie.
Een stap waar gemeenteraadslid Margot Wybo (cd&v) sterk achter staat. Op de gemeenteraad van maandag 23 juni vroeg ze naar het gebruik van de app.
“Als stad moeten we mee op de digitale golf, een app onderhouden vraagt een investering, niet alleen financieel maar ook qua opvolging en aanpassing. Het zou goed zijn dat we deze blijven evalueren en er het maximale uithalen.”
Schepen Matthijs Samyn bevestigde dat de app al bijna 10.000 actieve gebruikers telt. “Het is geen vervanging van bestaande kanalen, maar een extra toegangspoort aanvullend op onze bestaande telefonische en fysieke dienstverlening.”
Populairste onderdelen zijn ‘Evenementen’, ‘Nieuws’ en ‘Om me heen’, gebruikers besteden gemiddeld 13 minuten per sessie.
Schepen Matthijs Samyn (cd&v): “We volgen het gebruik op de voet en blijven bijsturen.
Later dit jaar voegen we een welzijnsmodule toe, voor vlottere communicatie en afspraken met het Welzijnshuis. En ook ‘Mijn Roeselare-profiel’ wordt verder uitgebouwd. De app blijft in ontwikkeling en we blijven ook verbeteringen doorvoeren.”