Reserveer een stille studeerplek tijdens examenperiode

Gerlinde Hublin

"De examenperiode is geen pretje", beseft ook schepen van jeugd, Luc Kennis, "Belangrijk is vooral om een rustige plek te vinden en steun te krijgen. Daarom stellen we vanuit het gemeentebestuur opnieuw twee locaties in onze gemeente ter beschikking aan blokkende studenten." Het gaat om vergaderzalen Dorpszicht in de bibliotheek van Zoersel en lokaal één.3 in het administratief centrum in Sint-Antonius, waar studenten welkom zijn tussen 9 en 19 uur (behalve op vrijdag 2 juni, dan is zaal Dorpszicht slechts beschikbaar tot 17 uur). Het is wel nodig om op voorhand een plekje te reserveren, dat kan via deze link.

“Studeren kan een eenzaam gegeven zijn”, weet ook Lander Van Steen, voorzitter van JONGCD&V Zoersel, “Zo’n gemeenschappelijke studieruimtes kunnen studenten het gevoel geven dat ze er niet alleen voor staan. Een plek waar je iedereen rondom je ziet studeren motiveert bovendien om focus te behouden. Daarnaast is het niet voor iedereen evident om thuis een plekje te vinden waar je je ten volle kan concentreren, en dan is een stille studeerruimte die vanuit de gemeente wordt aangeboden heel erg welkom.”

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.

Eén duidelijk en vernieuwd reglement voor alle voordelen van de Z-pas

Sinds september 2014 hebben Zoerselaars met een beperkt inkomen recht op een Z-pas. Daarmee krijgen ze verschillende kortingen.