Investeren in onderwijs is investeren in onze toekomst

Katrien Desomer

Reactie cd&v Ieper n.a.v. vernietiging gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan Campus Veurnseweg van de stad Ieper

Gisteren werd bij arrest van de Raad van State het gemeentelijk RUP vernietigd dat de weg moest effenen naar een volwaardige scholencampus voor de Ieperse jeugd in eigentijdse infrastructuur.

Gezien in het besluit tot vernieting blijkbaar enkel, weliswaar terecht, wordt verwezen naar de niet-overname van de door de stad beoogde aanpassingen m.b.t. fietsveiligheid lijkt het ons opportuun om zo snel mogelijk de nodige aanpassingen te doen in het dossier. Dan kan het RUP opnieuw aan de gemeenteraad worden voorgelegd in september.

We blijven ook oog en oor hebben voor de buurt maar zijn ervan overtuigd dat met het nodige overleg ook hier finaal consensus kan worden bereikt.

cd&v Ieper blijft de scholengemeenschap steunen in de vraag naar de realisatie van nieuwe moderne schoolgebouwen.
Investeren in onderwijs is investeren in onze toekomst.

Nieuws cd&v Ieper

Veel succes aan onze studenten!

Vandaag gingen we langs in het blokcentrum om onze Ieperse studenten een laatste duwtje in de rug te geven.

Ongetwijfeld worden hun inspanningen beloond, en kunnen ze binnenkort genieten van een welverdiende vakantie!

Veel succes!

Laten we ons zwembad leeglopen?

Dat er vertraging zit op de plannen van de nieuwbouw kan niet ten koste gaan van de vele Ieperse waterkatten. Omdat er weinig beterschap op komst lijkt kwam cd&v tussen in de gemeenteraad van vorige maandag.

Brecht en Dieter nieuwe voorzitter en jongerenvoorzitter

Op de Nieuwjaarsreceptie van zaterdag 11 februari werd Brecht Vangheluwe verkozen tot nieuwe afdelingsvoorzitter van cd&v Ieper, en Dieter Bonny als nieuwe jongerenvoorzitter.