Raadslid Jan Breyne op politiek pensioen

Brecht Vangheluwe

Onze eigen sterke Jan Breyne nam gisteren afscheid als gemeenteraadslid. Zeggen dat Jan alles wat hij doet, doet uit liefde voor zijn Ieper, is een understatement!

Hij begon bij de stad als diensthoofd toerisme en werd later ook de eerste communicatie-ambtenaar. Jan was onder meer de bezieler van IeperActief en organiseerde mee het bezoek van de paus aan onze stad in 1985. Vervolgens werd hij stadsontvanger, bevoegd voor de financiën en uiteindelijk ook stadssecretaris tot aan zijn pensioen in 2010. Jan werkte was ook een tijdlang werkzaam op het kabinet van Yves Leterme.

In 2012 nam Jan voor het eerst deel aan de verkiezingen en werd fractieleider voor onze partij. Ook na de laatste verkiezingen bleef Jan zich keihard inzetten voor alle inwoners van zijn geliefde stad!

Jan, bedankt voor alles wat je voor onze partij en vooral voor Ieper gedaan hebt! Je liet een onuitwisbare indruk achter! We wensen je een welverdiend politiek pensioen toe!

janbreynepensioen.jpg

Nieuws cd&v Ieper

Laten we ons zwembad leeglopen?

Dat er vertraging zit op de plannen van de nieuwbouw kan niet ten koste gaan van de vele Ieperse waterkatten. Omdat er weinig beterschap op komst lijkt kwam cd&v tussen in de gemeenteraad van vorige maandag.

Brecht en Dieter nieuwe voorzitter en jongerenvoorzitter

Op de Nieuwjaarsreceptie van zaterdag 11 februari werd Brecht Vangheluwe verkozen tot nieuwe afdelingsvoorzitter van cd&v Ieper, en Dieter Bonny als nieuwe jongerenvoorzitter.

Vredescollectief Ieper protesteert tegen muziekfestival Frontnacht

Onze afdeling ondersteunt protest tegen het muziekfestival Frontnacht. Op basis van de op vandaag gekende info lijkt het ons niet aangewezen dit festival te laten doorgaan. Vrijheid van meningsuiting en cultuur zijn heel belangrijk, maar er zijn grenzen. Ieper mag zich sinds 1985 Vredesstad noemen. Het is belangrijk deze boodschap ten allen tijde uit te dragen. Maar het is even belangrijk deze naam ook in de praktijk om te zetten. Het Frontnachtfestival staat haaks op waar Ieper Vredesstad voor staat.

Lees hier meer.