opiniestuk: communicatie rond supermarkt niet Okay

Publicatiedatum

Auteur

Stein Voet

Deel dit artikel

De komst van een mogelijke Okay-supermarkt staat in Laakdal momenteel on hold. Het bestuur moet nu erkennen dat een beroepschrift roet in het eten gooit. De eerste steen zal in 2024 nog niet gelegd worden en de kans op een eerste bezoekje aan de nieuwe Okay zal mogelijk niet voor 2025 zijn.

 

Is het de taak van een gemeentebestuur om de interesse van een investeerder breed te communiceren?  We hoeven ons als bestuurder niet te wanen alsof we Jef Colruyt zijn. We kunnen enkel blij zijn dat er mogelijks interesse is om in onze gemeente te investeren. Laat ons hopen dat er eindelijk gehoor komt naar de vraag van de inwoners van Groot-Vorst om in hun eigen dorp boodschappen te kunnen doen.  We dienen wel realistisch te zijn. Tijdens de periode tussen een aftoetsend telefoontje en het eerste bezoekje langs de winkelrekken vloeit nog heel wat water naar de zee.

 

Wanneer ik als lokale bestuurder van de daken zou schreeuwen dat er een winkel komt, doe ik een grote belofte die wel eens vreemde sprongen kan maken. Een mogelijke komst van een grotere supermarkt schrikt bovendien kleine(re) investeerders of middenstanders af en ook andere spelers zullen hun inspanningen elders gaan leveren.  Door te snelle berichtgeving dreigt er op termijn zelfs helemaal niks te komen.  Hier wordt niemand beter van!

 

Ik roep als lokaal voorzitter onze mensen alvast op het doel voor ogen te houden en geen dure eden te verkondigen waar we zelf geen impact op hebben. Ook als de verkiezingskoorts stijgt!

 

Stein Voet, voorzitter cd&v Laakdal

Nieuws uit Laakdal

Uitbreiding Hoppinpunt Klein-Vorst

Het gemeentebestuur van Laakdal zet verder in op duurzame en toegankelijke mobiliteit. Daarom wordt het HOPPIN-punt in Klein-Vorst verder uitgebouwd. IOK tekent hiervoor de definitieve plannen uit, conform de richtlijnen vanuit Vlaanderen voor beide haltes.  

Parking aan Vineasite

Op 6 juli starten de sloopwerken van de Vinea en de Druivenrank in Veerle. Na de afbraak wordt de site ingericht als parking, die bereikbaar zal zijn via de gewestweg.

Nieuwe stap in fietsverbinding Oosterlo-Eindhout

Het gemeentelijk bestuur zet een volgende stap in de realisatie van een veiligere fietsverbinding tussen Oosterlo en Eindhout. Het schepencollege heeft de uitbreiding van de studieopdracht voor de realisatie van een fietspad tussen Oosterlo en Eindhout goedgekeurd. Door deze uitbreiding kan het traject langs de Steenweg op Oosterlo, vanaf het bruggetje tot aan de kruising met de Meir in Laakdal, verder uitgewerkt worden.