Opening nieuw kleedkamercomplex Racing Waregem

Margot Desmet

De ongeveer 540 leden van voetbalclub Racing Waregem kunnen nu gebruikmaken van nieuwe kleedkamers. Door de uitgebreide jeugdwerking kampte de club al even met plaatsgebrek, maar door de komst van het nieuwe kleedkamercomplex is dat probleem gelukkig van de baan. In hetzelfde project werd ook de kantine flink uitgebreid.

Om het plaatsgebrek op te vangen, maakte de club in het verleden gebruik van containers waar spelers zich konden omkleden. De gemeenteraad besliste in de zitting van dinsdag 7 februari 2023 om een nieuwbouw op te trekken voor de club. De werken startten uiteindelijk op 8 mei en zijn nu helemaal afgewerkt.

Acht nieuwe kleedkamers en grotere kantine

De containers werden weggehaald en maakten plaats voor een nieuw volume met acht nieuwe kleedkamers, twee scheidsrechters-kleedkamers, een ontvangst- en secretariaatsruimte en nieuw sanitair tussen de kantine en de bestaande kleedkamers, achter de tribune.

Daarnaast werd de bestaande stookplaats vernieuwd en kregen de vier bestaande kleedkamers en scheidsrechters-kleedkamer een nieuw plafond, verwarming, verlichting en douches. In de kantine werd ook een nieuw inkomsas gebouwd met nieuw sanitair. Zo is de kantine iets groter geworden.

De totale kostprijs van de werken bedroeg ruim 1,3 miljoen euro incl. btw.

Buren vieren samen met de feestcheque en kiezen opnieuw hun Buur van het Jaar

De Europese Dag van de Buren – dit jaar op vrijdag 31 mei – brengt opnieuw duizenden buren samen. Ook in Waregem wordt dat in tientallen buurten gevierd, gewoon op straat of met een lekkere barbecue. Feestende buurten kunnen met een feestcheque van de stad rekenen op een financieel duwtje in de rug. We gaan dit jaar ook opnieuw op zoek naar de Buur van het Jaar.

Algemeen directeur Guido De Langhe met pensioen, Frederik Verdonck is opvolger

De gemeenteraad aanvaardde in de zitting van dinsdag 2 april het ontslag van algemeen directeur Guido De Langhe. De directeur gaat immers met pensioen op 1 juli. Ondertussen is met huidig financieel adviseur Frederik Verdonck ook zijn opvolger bekend.

Vanaf 1 mei half uur gratis parkeren in rode zone en uitbreiding blauwe zone

De gemeenteraad heeft op dinsdag 2 april het aangepast belastingreglement op het parkeren 2020-2025 goedgekeurd. De wijzigingen houden in dat je vanaf 1 mei het eerste half uur gratis kan parkeren in de rode zone en dat de blauwe zone wordt uitgebreid in de stationsomgeving. Dat nieuwe reglement is van kracht vanaf 1 mei 2024.