Opening nieuw kleedkamercomplex Racing Waregem

Margot Desmet

De ongeveer 540 leden van voetbalclub Racing Waregem kunnen nu gebruikmaken van nieuwe kleedkamers. Door de uitgebreide jeugdwerking kampte de club al even met plaatsgebrek, maar door de komst van het nieuwe kleedkamercomplex is dat probleem gelukkig van de baan. In hetzelfde project werd ook de kantine flink uitgebreid.

Om het plaatsgebrek op te vangen, maakte de club in het verleden gebruik van containers waar spelers zich konden omkleden. De gemeenteraad besliste in de zitting van dinsdag 7 februari 2023 om een nieuwbouw op te trekken voor de club. De werken startten uiteindelijk op 8 mei en zijn nu helemaal afgewerkt.

Acht nieuwe kleedkamers en grotere kantine

De containers werden weggehaald en maakten plaats voor een nieuw volume met acht nieuwe kleedkamers, twee scheidsrechters-kleedkamers, een ontvangst- en secretariaatsruimte en nieuw sanitair tussen de kantine en de bestaande kleedkamers, achter de tribune.

Daarnaast werd de bestaande stookplaats vernieuwd en kregen de vier bestaande kleedkamers en scheidsrechters-kleedkamer een nieuw plafond, verwarming, verlichting en douches. In de kantine werd ook een nieuw inkomsas gebouwd met nieuw sanitair. Zo is de kantine iets groter geworden.

De totale kostprijs van de werken bedroeg ruim 1,3 miljoen euro incl. btw.

Alle Groene Plekjes in Waregem op één kaart

Zes jaar na de eerste editie van de stadskaart Groene Plekjes is er nu een geactualiseerde versie. Deze week belandt de kaart in alle Waregemse brievenbussen. Meteen een ideale houvast om er deze zomer op uit te trekken in eigen stad.

Mural en groengevel aan stationsgebouw zorgen voor oase van kleur

Op zaterdag 6 juli werden de mural en groengevel aan het stationsgebouw van Waregem officieel ingehuldigd. Voortaan zullen zowel treinreizigers als passanten het station herkennen als een oase van kleur in plaats van een grijze plek. Met een totaalsom van 37 000 euro investeerde de stad stevig in de verfraaiing van de stationsomgeving.

Vernieuwde visvijvers helemaal klaar

In Desselgem zijn de vernieuwde Visvijvers officieel geopend. De Visvijvers vormden altijd al een uniek stukje natuur maar werden door ingrijpende werken nieuw leven ingeblazen. Dankzij nieuwe paden, boomgaarden, een mountainbikeroute en horecazaak Tegare vormen de Visvijvers nu een prachtige ontmoetingsplek voor jong en oud. De totale vernieuwing kostte ruim 800 000 euro.