Opendeurweek: maak kennis met de digipunten

Margot Desmet

Stad Waregem heeft onlangs drie nieuwe digipunten geopend en dat mag gevierd worden. Je bent welkom in de Waregemse digipunten tijdens de opendeurweek van 13 tot 18 november. Kom langs met je vraag of gewoon voor een babbel met onze digihelpers bij een lekkere versnapering.

Hoe installeer ik itsme? Waar zitten de instellingen van mijn smartphone? Als ik online wil bankieren, hoe begin ik daar dan aan? Of zit je met een andere digitale vraag? Dan moet je in het digipunt zijn! Een digihelper staat klaar om te helpen met al je vragen, helemaal gratis en zonder afspraak.

In digipunt bibliotheek Waregem en digipunt Het Gaverpeirdje kan je al langer terecht, maar onlangs opende de stad drie nieuwe digipunten: digipunt Desselgem, digipunt Sint-Eloois-Vijve en digipunt ’t Kelderke. De opendeurweek is het perfecte moment om de nieuwe digipunten te leren kennen. Kom gerust langs met je vraag of probleem of gewoon voor een babbel bij een lekkere versnapering.

De opendeurweek vindt plaats in volgende digipunten:

• digipunt Sint-Eloois-Vijve op woensdag 15 november van 16.00u. tot 18.00u.
  • digipunt 't Kelderke op donderdag 16 november van 8.30u. tot 10.30u.
  • digipunt Het Gaverpeirdje op vrijdag 15 november van 14.00u. tot 16.00u.
  • digipunt bibliotheek Waregem op zaterdag 18 november van 10.00u. tot 12.00u.

We verwachten tijdens de opendeurweek onze tweehonderdste bezoeker en die zetten we graag in de bloemetjes!

Meer info via www.waregem.be/samendigitaal, waregem.bibliotheek.be/digibank of [email protected].

Laureaten van erg succesvolle actie Maand van de Markt bekend

Waregem nam van 1 tot 30 april opnieuw deel aan de Maand van de Markt. Zowel op de woensdagmarkt in Beveren-Leie als op de zaterdagmarkt in Waregem vielen er heel wat leuke prijzen te winnen. Het stadsbestuur mocht onlangs de winnaars feliciteren. Provincie West-Vlaanderen zette mee haar schouders onder deze actie, maar liefst 75 markten in onze provincie namen deel.

Gemeenteraad keurt intentieovereenkomst voor jaagpadverbinding eiland D'Hooie goed

De gemeenteraad keurde op dinsdag 7 mei de intentieovereenkomst goed voor de toekomstige aanleg van een nieuwe jaagpadverbinding langs de Leie tussen Sint-Eloois-Vijve en Zulte. Dat is nodig om het project van De Vlaamse Waterweg, dat voorziet in twee bruggen en een jaagpad, te kunnen uitvoeren. Het zal niet alleen de zachte mobiliteit langs de Leie verbeteren, maar ook de recreatie langs de rivier nog meer stimuleren.

Eerste panelen van de Speelkoer gezet

De eerste panelen van de Speelkoer in Beveren-Leie zijn gezet. De oude stedelijke basisschool wordt de nieuwe thuis van de harmonie van Beveren-Leie, in combinatie met een vaste repetitieruimte voor muziekbands en twee polyvalente lokalen voor de kunstacademie en andere verenigingen.