Onze bibliotheek tijdelijk gesloten voor herinrichting

Michelle Gils

Bibliotheek tijdelijk gesloten voor herinrichting

De Bibliotheek gaat vernieuwen. De hele benedenverdieping wordt heringericht en er komen twee zelfuitleenbalies. Hierdoor sluit de Bibliotheek van 5 tot 28 oktober. Je bent terug welkom vanaf zondag 29 oktober!

Overstap naar zelfuitleen
“Vanaf 29 oktober heeft de Bib er twee handige zelfuitleenbalies bij. Als bezoeker kan je op een gebruiksvriendelijke manier zelf boeken, dvd’s, games of strips uitlenen en terugbrengen” vertelt schepen van Cultuur Lieve Truyman.

In een eerste fase helpen bibliotheekmedewerkers jou, maar de ervaringen van andere bibliotheken leren dat leners dit snel zelfstandig kunnen.

Het grote voordeel van deze overstap is dat de bibliotheekmedewerkers zo meer tijd krijgen voor de vragen van bezoekers en nog meer op maat kunnen werken. Een ander voordeel is dat je privacy als lener verhoogt en de wachttijden op drukke momenten verminderen.

Bib in een nieuw jasje
De hele benedenverdieping van de Bib wordt tijdens de sluiting heringericht. Dit zijn de grootste veranderingen:

·        Heel wat collecties krijgen een nieuwe plek en een andere indeling

·        De jeugdafdeling wordt groter en kindvriendelijker

·        Er komen in heel de Bib meer gezellige zit- en leeshoeken

·        De collecties dvd’s en games verhuizen naar het gelijkvloers

·        De hele benedenverdieping wordt opnieuw geschilderd

“Bij de herinrichting van de Bib komt heel wat kijken. Zo krijgen meer dan 54 000 boeken, dvd’s, tijdschriften, strips en andere materialen door onze medewerkers een tag zodat de zelfuitleenbalies de materialen herkennen. Verder maken we maar liefst 158 rekken leeg en krijgen ze een nieuwe locatie in de Bib”, vertelt bibliothecaris Jeroen De Lathouwer.

Info
De Bibliotheek is gesloten van donderdag 5 oktober tot en met zaterdag 28 oktober.

Op zondag 29 oktober zijn we terug open. Het programma van de grote heropening vind je op temse.bibliotheek.be  Alle leners krijgen automatisch een langere uitleentermijn door de sluiting.

Tijdens de sluiting kan je materialen terugbrengen via de blauwe inleverbus aan de ingang. Die schuif wordt dagelijks leeggemaakt.

Rechtstreekse lijn met de burgemeester: Werken polikliniek gestart op 16 mei

Verwelkomende groene oase bij Welzijnsvereniging Sleutelzorg in Temse

Welzijnsvereniging Sleutelzorg Temse opent officieel het plein en kunstwerk

Première film Lucky Lady II

Première film Lucky Lady II
Amerikaanse bommenwerper stortte op 30 juli 1943 neer in Tielrode
Vrijdag 7 juni, 20 u., Sint-Pieterskerk Tielrode

De neerstorting van de Amerikaanse bommenwerper Lucky Lady II op 30 juli 1943 leeft voort in het collectieve geheugen van Tielrode. Na meerdere herdenkingen, publicaties (boek, brochures…), expo’s e.a. is nu ook een film gerealiseerd. Rudy Bredael (Waaslandse Videoclub Temse) is de cineast van de 48' durende prent, die de geschiedenis van het toestel omvat: van bij zijn opstijgen in Norfolk (Engeland) tot en met de meest recente herdenking op 30 juli 2023. De film gaat in première op vrijdag 7 juni20 u., in de Sint-Pieterskerk van Tielrode. De vertoning wordt voorafgegaan door een selectie filmpjes (20') uit de Oude Doos m.b.t. Tielrode. Ter plekke kan ingeschreven worden voor de usb-stick die de film én de digitale versie van het boek omvat. Kostprijs: 20 euro.

Iedereen is welkom! De toegang is gratis.