Ontdek de schatten van VOS

Michelle Gils

Zomerzoekactie voor de hele familie
1 juli – 31 augustus
Voor kinderen van 6 tot 12 jaar

Doen jullie mee met de zomeractie Schatten van Vlieg? Thema dit jaar is proef jij wat ik proef.

In Temse is er wat aan de hand. Dit jaar neemt de Vos Reynaert op sluwe wijze de Schatten van Vlieg over. Alle drie de speurtochten kregen een vossenjasje. Dit verwijst natuurlijk naar het voorzitterschap van Temse van het intergemeentelijk project Land van Reynaert.

Op drie locaties in Temse zoek je een schat. De drie schatten gevonden? Ga dan met je volle stempelkaart naar de Bibliotheek voor nog een verrassing.

Verstopt in het museum
De dieren verstoppen zich voor Reynaert De Vos in het Gemeentemuseum. Kan jij ze vinden? Bij elk dier los je een vraag op om de schat te bemachtigen. De zoektocht loopt zowel door de permanente tentoonstelling als door de zomertentoonstelling.
Gemeentemuseum - Kasteelstraat 16

• Zaterdag: 14 - 18 u.
  • Zondag 10 - 12 u., 14 - 18 u.

Detectivespeurtocht in de Roomkouter
Heb jij zin om een avontuur te beleven in de natuur? Kom dan naar het Natuurhuis en help de dief van de kroon van koning Nobel te ontmaskeren.
Natuurhuis, Kapelstraat 170A.
Deelnemen kan elke dag. Je cadeautje afhalen kan enkel op zondag van 14 tot 18 u. in het Natuurhuis.

Bibliotheek
Proef boeken met de Bekende Vossen (BV’s). De BV's houden van eten. Ze braken het wereldrecord hapjes vreten. Deze zomer staan ze zelf in de keuken. Help jij de BV's aan verse ingrediënten? Moet er saus bij? is een zomerse verhalenspeurtocht van Musée Muys. Een hele zomer lang ontdekken families en kinderen vanaf 6 jaar de bib op speelse wijze.
Oeverstraat 15
Deelnemen kan tijdens de openingsuren:

• Maandag t.e.m. donderdag: 14 - 19 u.
  • Vrijdag: 9.30 - 12.30 u., 14 - 17 u.
  • Zondag: 9.30 - 12.30 u.

Muurschildering van Reynaert in Temse

In 2024 is Temse voorzitter van het Intergemeentelijk Project Land van Reynaert. Tijdens de opening van het toeristisch seizoen nam Temse de fakkel over van Sint-Niklaas. Dit jaar voorzien we heel wat activiteiten in een vossenjasje.

Op zoek naar een betaalbare huurwoning? Het immocafé in buurthuis Den Boodt helpt je op weg

Buurthuis Den Boodt opent op donderdag 27 juni van 14 tot 16 u. voor de eerste maal de deuren van het immocafé. Kandidaat-huurders kunnen er om de twee weken terecht voor tips en ondersteuning bij de zoektocht naar een betaalbare huurwoning.

Vaste afspraak op woensdagavond: de Parkfeesten

Afspreken met vrienden op een zomeravond op een mooie locatie, met muziek en een drankje erbij. Dat klinkt als: de Parkfeesten. Een gratis evenement met een muzikaal aanbod voor jong en minder jong. De Parkfeesten zijn een gevestigde waarde in het zomeraanbod en brengen wekelijks meer dan 500 bezoekers naar het park.