Omzet Waregembon gaat in 2023 opnieuw omhoog

Margot Desmet

Dertien jaar na de lancering blijft de omzet van de Waregembon nog steeds in stijgende lijn gaan. Na het atypische coronajaar 2020, een goede doorstart in 2021 en het prima jaar 2022 noteerden we in 2023 een omzet van maar liefst 992 510 euro. Daarin zitten ook digitale Waregembonnen, die aangekocht, geschonken en verbruikt zijn via de Waregem-app.

Meer dan 400 handelszaken aanvaarden intussen de Waregembon. Deelname is voor hen volledig gratis, zowel voor de papieren versie als voor de digitale versie. Het bedrag komt volledig terecht bij Waregemse handelszaken en is daarom nog steeds een belangrijke impuls voor de lokale economie.

Naast de vlotte verkoop in de stadswinkel geven heel wat ondernemers Waregembonnen aan hun werknemers als cadeau of extra premie. In het totaalbedrag zit ook alles wat het stadsbestuur zelf uitgeeft voor onder andere premies, feestcheques en toelagen.

Alle info over de Waregembon en een overzicht van de deelnemende handelszaken staat op www.waregem.be/waregembon.

totale omzet

243 945 euro

415 140 euro

531 190 euro

550 220 euro

622 250 euro

651 835 euro

730 150 euro

788 640 euro

802 055 euro

1 828 875 euro*

715 130 euro

872 355 euro

992 510 euro

* in 2020 werd 1 188 300 euro aan coronabonnen uitgedeeld door het stadsbestuur

Claus Belevingsexpo brengt Hanengevecht digitaal tot leven

Met de steun van Toerisme Vlaanderen vormt de Claus Belevingsexpo vanaf vandaag de absolute blikvanger van het Clausjaar in de pittoreske kerk van Sint-Eloois-Vijve. Het befaamde meesterwerk ‘Hanengevecht’ komt er digitaal tot leven aan de hand van technologische hoogstandjes. Met behulp van een tablet duik je nog tot 22 september in de leefwereld van de personages op het schilderij uit 1882, alsof je er zelf bij was. Als hoogtepunt van het bezoek kom je oog in oog te staan met het enige echte ‘Hanengevecht’.

Buren vieren samen met de feestcheque en kiezen Frieda De Vos als Buur van het Jaar

De Europese Dag van de Buren brengt elk jaar vele duizenden buren samen, gewoon op straat of bij een lekkere barbecue. Een initiatief dat ook in Waregem veel succes kent, want dit jaar schreven zich maar liefst 64 buurten in voor het gratis promopakket. Dit keer werd Frieda De Vos verkozen als Buur van het Jaar. Zij werd uitgebreid in de bloemetjes gezet.

Gaverbeek wordt nog zichtbaarder in de stad

De nieuwe poort tot de hippodroom in Waregem zet letterlijk en figuurlijk de deuren open

voor de verdere opwaardering van de Gaverbeek. Anderhalf jaar na deze realisatie kan deel

twee van dit regionale project zijn beloop nemen. De Gaverbeek wordt tussen de Zuiderlaan