CD&V sluit zomer feestelijk af op een geslaagde Kris Zomert

Margot Wybo

Het eerste weekend van september is voor CD&V Roeselare traditioneel het moment waarbij de partij de zomer feestelijk afsluit op Kris Zomert. Naast alle mandatarissen konden zo’n 300 enthousiaste roeselarenaars in TRAX genieten van een geslaagde middag.

Zondag 4 september werd het verzamelen geblazen in TRAX voor ‘Kris Zomert’ in TRAX, de jaarlijkse afsluit van de zomer van CD&V Roeselare. Naast de burgemeester, de schepenen, alle mandatarissen, ereschepenen en ereburgemeester, tekenden ook heel wat jonge, nieuwe gezichten en families present. De 300 aanwezigen genoten van een heerlijke familiemiddag.

Na een ontvangst door burgemeester Kris Declercq konden aanwezigen genieten van een gezellige aperitief. Na de speech van onder meer Sander Braeye (voorzitter), Nathalie muylle (nationaal ondervoorzitter en eerste schepen) en Kris Declercq kon men aanschuiven aan een lekker bbq-buffet.

Op Kris Zomert werd ook de tijd genomen om José Debels te bedanken. Na een schepenambt van 17 jaar ging hij op 1 september met pensioen.

Kris Zomert werd ook dit jaar een geslaagde namiddag!

Roeselare nieuws

Evenwicht vinden tussen ecologie en netheid in het maaibeleid van Stad Roeselare

Tijdens 'Maai mei niet' wordt wat minder gras gemaaid, zodat planten in het gras de kans krijgen om te bloeien. Goed voor de natuur en de insecten. Ook Roeselare doet mee, maar volgens een plan waarin rekening wordt gehouden met netheid en veiligheid. Bepaalde stroken zullen wel gemaaid worden, andere niet, zo wordt verwildering toch wat binnen de perken gehouden.

Zwerfvuil aanpakken is en blijft voor ons een prioriteit

Na afgelopen weekend waarin Roeselaarse Mooimakers in de hele stad zwerfvuil opraapten, vroeg gemeenteraadslid Tom Vandenkendelaere (cd&v) tijdens de gemeenteraad naar de resultaten en de geplande verdere acties van het stadsbestuur.

Binnenkort rouwplaats voor dieren in Roeselare

Tegen de zomer wil de stad een rouwplek voor dieren realiseren. Men kijkt hiervoor naar een plaats nabij de begraafplaats in de Groenestraat. Dat antwoordde schepen Matthijs Samyn op een vraag van raadslid Thomas Witdouck in de gemeenteraad van februari. Schepen Stefaan Van Coillie gaf mee dat ook de mogelijkheid om dieren mee te begraven in het graf van hun baasje wordt onderzocht.