De voorbije maanden ging het gemeentebestuur in overleg met de Provincie Oost-Vlaanderen en Infrabel over de plannen rond de toekomstige fietssnelweg F45 tussen de Deurlestraat en het station van De Pinte. Daarbij kwamen vooral de mogelijke gevolgen van het sluiten van enkele spooroverwegen aan bod. Zowel de inwoners als het bestuur maakten duidelijk dat dit een thema is dat leeft en veel vragen oproept.
Voor cd&v Nazareth-De Pinte is het essentieel dat de stem van de inwoners gehoor krijgt. De zorgen rond mobiliteit en de bereikbaarheid van onze wijken mogen niet genegeerd worden. Ook Infrabel en de provincie hebben deze bezorgdheden erkend en besloten om de huidige plannen niet verder uit te werken.
Belangrijk daarbij is dat er afgesproken werd dat bij eventuele nieuwe plannen eerst overleg zal plaatsvinden met de gemeente en de inwoners. Zo vermijden we verrassingen en werken we samen aan oplossingen die voor iedereen leefbaar zijn.
"De onduidelijkheid is weg, en dat is een goede zaak. Als bestuur zullen we er steeds over waken dat bereikbaarheid en veiligheid hand in hand gaan."
- Willem Rombaut (Schepen van mobiliteit)