Een sterke ploeg voor Nazareth-De Pinte

Publicatiedatum

Auteur

Sebastian Vyaene

Deel dit artikel

Beste inwoner,

Over 100 dagen trekken we met z'n allen naar de stembus.
De kans om mee richting te geven aan de toekomst van onze nieuwe fusiegemeente. We zijn heel fier om u vandaag reeds onze kandidaten te mogen voorstellen: een mix van gekende en nieuwe gezichten, van ervaring en verfrissend enthousiasme.
Maar bovenal mensen die één voor één betrokken zijn bij wat leeft in onze vier dorpskernen.

Kortom, een sterke ploeg die samen verder wil bouwen om onze nieuwe gemeente morgen nog beter te maken. Een gemeente waar u in alle rust kan wonen, werken en ontspannen. Waar onze kinderen en kleinkinderen veilig en gezond kunnen opgroeien, en waar iedereen het goed heeft.

Daar willen wij, met uw steun, alle zeventwintig heel hard voor werken.

Vincent van Peteghem, lijsttrekker

Meer info? Surf naar samenverderbouwen.be.

 

 

Nieuws uit Nazareth-De Pinte

Tramlijn tot aan Parkbos geschrapt

De Vlaamse regering besliste vandaag tot een aanpassing van het project Gent Spoort. De zone langs de Kortrijkse Steenweg tussen Parkbos en Maaltebrug zou uit het project geschrapt worden. ‘Voor de inwoners van Nazareth-De Pinte is deze beslissing een verademing.’

Meerjarenplan 2026-2031 goedgekeurd

De gemeenteraad keurde op 17 december het Horizonplan 2026-2031 goed. Dit is het eerste meerjarenplan van de nieuwe gemeente Nazareth-De Pinte.

Openbare verlichting 7/7, ook 's nachts

Zo beloofd, zo gedaan. Vanaf eind oktober zal de openbare verlichting opnieuw ook 's nachts blijven branden. En dit elke dag van de week en het weekend. We namen deze beslissing met oog voor uw veiligheid en uw comfort. Dankzij de grootschalige vervanging van de klassieke straatlichten door energiezuinige ledverlichting kunnen we dat doen zonder extra kosten.